دوشنبه 12 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی دو تن از اعضای بازداشت‌شده کميته هماهنگی برای ايجاد تشکل‌های کارگری

کميته گزارشگران حقوق بشر- سيروس فتحی و مسعود سليم‌پور، دو تن از فعالان کارگری بازداشت‌شده در شهر کرج پس از دو هفته بازداشت، ظرف ديروز و امروز با سپردن قرار کفالت آزاد شده‌اند.

روز جمعه ۲۶ خردادماه، ۶۰ تن از اعضای شرکت‌کننده در مجمع عمومی ساليانه‌ی "کميته‌ی هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکلهای کارگری"، توسط مأموران امنيتی بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بازداشت که با حمله ناگهانی شمار زيادی از افراد لباس شخصی و نيروی انتظامی همراه بود، نيروهای امنيتی اقدام به تيراندازی و ضرب و شتم شديد حاضران در جلسه کردند. به گفته‌ی شاهدان عينی، "تيراندازی مأموران منجر به سوراخ شدن لوله‌های آب آپارتمان شده و همسايگان با تعجب از مأموران می‌پرسيدند که چه خبر شده است.؟.."

مأموران امنيتی نيز برای جلوگيری از بروز اعتراض همسايگان و مردم، با اعلام اينکه افراد بازداشت‌شده " مجرم" هستند، آنها را به بازداشتگاه منتقل کردند.

بر اساس گزارش‌ها، مأموران در اين حمله، زنان حاضر در جلسه را نيز مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

به گفته‌ی شرکت‌کنندگان در اين جلسه، ۵ نفر از بازداشت‌شدگان همان شب آزاد شده و حدود ۵۰ نفر نيز يک روز بعد آزاد شده‌اند.

هم‌اکنون فرامرز فطرت‌نژاد، ميترا همايونی، مازيار مهرپور،سعيد مرزبان، عليرضا عسگری،ريحانه انصاری و جليل محمدی هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016