شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج تمامی کارگران رسمی کارخانه ماه ماشين

• مديران کارخانه ماه ماشين از سال ۸۴ با ايجاد شرايطی تلاش کرده‌اند وضعيت قراداد اين کارگران را از دائمی به موقت تبديل کنند


ايلنا: نماينده کارگران اخراجی کارخانه ماه ماشين گفت: با انحلال کارخانه ماه ماشين به بهانه رکود اقتصادی۳۰ کارگر دائمی اين واحد توليدی اخراج شدند.

علی حق پرست، نماينده اين کارگران با حضور درتحريريه ايلنا اعلام کرد: مديران کارخانه ماه ماشين از سال ۸۴ با ايجاد شرايطی تلاش کرده‌اند وضعيت قراداد اين کارگران را از دائمی به موقت تبديل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او اضافه کرد: در حال حاضر پس از مخالفت کارگران از مورخه سيزدهم خرداد ماه سال جاری مالکان اين کارخانه به بهانه رکود اقتصادی و انحلال کارخانه همه کارگران رسمی اين کارخانه را اخراج کردند اين در حاليست که طبق مشاهدات کارگران فعاليت اين کارخانه نسبت به سالهای گذشته بهتر بوده و سفارش کار بيشتری نيز داشته است.

نماينده کارگران ماه ماشين با بيان اينکه شرط ادامه فعاليت کارگران رسمی منوط به پذيرفتن شرايط کار موقت به صورت قراردادی است، اظهار داشت: کارخانه ماه ماشين با ۲۰ کارگر قرار دادی در حال توليد است و اين در صورتی است که در تاريخ سيزدهم خرداد ماه با اعلام انحلال کارخانه مديران اين واحد توليدی به دور از نظارت مسئولان بازرسی اداره کار به فعاليت خود ادامه داده‌اند.

بنا به ادعای اين کارگر، مديران کارخانه ماه ماشين برای فرار از تخلفاتی که در اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مرتکب شده‌اند موضوع انحلال کارخانه را مطرح کرده‌اند.

او ادامه داد: در بسياری از صورت جلسه‌های تنظيم شده توسط اعضای کميته طرح طبقه بندی مشاغل که با حضور کار‌شناسان اين طرح تشکيل شده، کارفرما موظف به انجام وظايف و تکاليفی شده که در پی آن کارفرما برای خلاص شدن از اجرای مفاد صورت جلسه‌ها رويه انحلال را پيش گرفته است.

نماينده کارگران اخراجی کارخانه ماه ماشين با انتقاد از عدم همکاری اداره کار استان، گفت: معاونت روابط کار استان سمت و سوی رسيدگی به مشکلات کارگران را به جانب هيئت حل اختلاف اداره کار شهرستان ری سوق داده و اين در حالی است که اجرای طرح طبقه بندی مشاغل تخصصی بوده و مربوط به معاونت روابط کار می‌باشد.

او با بيان اينکه هم اکنون کارگران اخراجی بلاتکليف هستند افزود: هدف صاحبان اين کارخانه داشتن نيروهای کارقراردادی است تا هر گاه لازم دانستند بتوانند بدون دردسر اخراج‌شان کنند.

نماينده کارگران معترض با اشاره به اينکه کارخانه ماه ماشين ظرفيت ايجاد اشتغال بيش از ۱۰۰ نيروی کار را دارد عنوان کرد: هم اکنون اين واحد توليدی با حداقل نيروی کارقراردادی مشغول به فعاليت است.

حق پرست در خاتمه گفت: از مسئولان وزارت کار رفاه و تامين اجتماعی می‌خواهيم با اعزام کار‌شناسان و بازرسان خود به اين کارخانه قبل از اينکه مشکلات کارگران اين واحد توليدی به مرحله جدی‌تری برسد اقدام کنند.

گفتنی است کارخانه ماه ماشين توليد کننده و طراح ماشين آلات و ابزار توليد، واقع در شهرک صنعتی شمس آباد است که در اين راستا ماشين آلات مورد نياز خطوط توليد آرد، بيشترين سهم توليد را در اين واحد توليدی به خود اختصاص داده و علاوه بر آن به توليد رباط‌های صنعتی و دستگاهای توزين عبوری.. می‌پردازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016