یکشنبه 18 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه هنرور شجاعی به رئيس قوه قضاييه و اعتراض به سناريوسازی دروغين وزارت اطلاعات

کلمه ـ محمدصادق هنرور شجاعی روحانی و وبلاگ نويس زندانی در هشتمين روز اعتصاب غذای خود در نامه ای به رييس قوه ی قضاييه نوشته است: چنانکه اعلام داشته ام اعتصاب غذای بنده در اعتراض به ۴ مورد اعلام شده است و تا زمان تحقق تمامی آنها به اعتصاب خود ادامه خواهم داد. بديهی است که شما و تنها شما به عنوان رييس قوه قضائيه نهايتا مسئول عملکرد نيروها و نهادهای تحت امرتاننزد خداوند منان بوده ، مسئوليت هر گونه رخداد احتمالی درباره بنده بر عهده شما می باشد.

به گزارش کلمه، محمدصادق هنرور شجاعی، روحانی منتقد زندانی در زندان اوين که از آبان ماه سال ۸۹ در بازداشت به سر می برد و در حال حاضر نيز در حال تحمل محکوميت ۴ سال زندان در بند ويژه روحانيت زندان اوين از ۹ روز پيش دست به اعتصاب غذا زده است.

مادر اين وبلاگ نويس منتقد هفته ی گذشته در گفتگو با کلمه گفته بود: داروها ناقص به دستش رسيده و حالش خيلی بد است. چون اين داروها تخصصی و برای بيماری صرع است و حتی اگر يک وعده هم تاخير داشته باشد، حال پسرم بد می شود و تشنج می کند. الان آرش اصلا وضع جسمی خوبی ندارد و ما واقعاً نگرانش هستيم و نمی دانيم چه کار بايد بکنيم.

متن کامل اين نامه که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خدمت رياست محترم قوه قضائيه حضرت شيخ صادق لاريجانی

بعد از سلام، در اين حال مريض و ضعف ناشی از اعتصاب نه قصد و نه توان اطاله سخن ندارم و به کوتاهی چند نکته را ذکر می کنم.

يک- از آبانماه سال ۸۹ که توسط نيروهای وزارت اطلاعات در منزل ابوی مرحوم در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين انتقال يافتم، شاهد هيچگونه رفتار اسلامی از ناحيه ماموران آن وزارت و آنگاه گماشتگان قضايی شما اعم از دادگاه انقلاب و دادگاه ويژه روحانيت نبوده ام. هر چه بوده چيزی جز دروغ و ريا و سناريوسازی و فشار و شکنجه روحی و جسمی چيز ديگری نبوده و نيست.

دو- سناريوسازی “آرش بی خدا” توسط وزارت اطلاعات برای من در حاليکه در ايام بازداشت و زندان بنده اين شخصيت جهان مجازی کماکان به فعاليت خويش ادامه داده و ميدهد و صراحتا اعلام داشته که “بی گناهی را به دروغ گرفته ايد!” ، آن هم برای روحانی متشرع و شناخته شده ای چون من مضحک ترين سناريو ای بوده که وزارت اطلاعات ميتوانسته عليه بنده تدارک بيند.

سه-صراحتا يکبار ديگر اعلام ميدارم که بنده محمدصادق (آرش) هنرور شجاعی خويی بوده و اجازات اجتهاد و مراتب ايمان و اعتقاد و پايبندی ام به دين مبين اسلام واضح تر از آن است که در رد “آرش بی خدا” حاجت به استدلال داشته باشم. اما دليل سناريوسازی نهاد امنيتی در واقع چيزی نبوده و نيست جز موضع انتقادی بنده نسبت به نظريع ولايت فقيه و مراتب علاقمندی اينجانب به حضرات آيات عظام منتقد اين نظريه چون مرحوم حضرت آيت الله العظمی سيد کاظم شريعتمداری، سيد صادق روحانی و بويژه مرحوم آيت العظمی منتظری.

چهار-در اين مدت نه تنها استقلالی از جانب دستگاه قضايی نديدم بلکه دستگاه قضايی تحت رياست شما و بويژه دادگاه غيرقانونی ويژه روحانيت را جز آلت دست نهادهای امنيتی نيافتم. در اين ميان واپسين اراده نهاد امنيتی ظاهرا بر اين استوار آمده که حکم زندان چهار سال را نامکفی بيند و حکم به زندان مضاعف خواهد. و از همين رهگذر است که دادگاه غيرقانونی ويژه روحانيت پرونده جديدی گشوده است و به سبب مصاحبه با سايت کلمه محاکمه جديدی در هفته جاری در پيش!

من نيز در اين ميان که گوش شنوايی برای سخن از قانون و لسان حقوقی و فقهی نيست و هر چه هست زور است و منطق “النصر بالرعب” چاره ای نيافتم جز آنکه دهان بر غذا فروبندم و اعتصاب غذا نمايم.

پنج- چنانکه اعلام داشته ام اعتصاب غذای بنده در اعتراض به ۴ مورد اعلام شده است و تا زمان تحقق تمامی آنها به اعتصاب خود ادامه خواهم داد. بديهی است که شما و تنها شما به عنوان رييس قوه قضائيه نهايتا مسئول عملکرد نيروها و نهادهای تحت امرتاننزد خداوند منان بوده ، مسئوليت هر گونه رخداد احتمالی درباره بنده بر عهده شما می باشد.

والسلام عليکم من اتبع الهدی
محمدصادق هنرور شجاعی ۱۵ تيرماه ۱۳۹۱ زندان اوين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016