دوشنبه 12 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثمين احسانی فعال حقوق کودک و شهروند بهايی به پنج سال زندان محکوم شد

کميته گزارشگران حقوق بشر- ثمين احسانی فعال حقوق کودک و شهروند بهايی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی مقيسه به پنج سال زندان محکوم شد.

اين حکم روز جای به وکيل وی ابلاغ شده است. دادگاه احسانی در تاريخ ۲۰ خرداد ماه سال جاری در اين شعبه برگزار شده بود. اتهامات اين فعال حقوق کودک «تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملی و عضويت موثر در جامعه بهايی» عنوان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احسانی با برگزاری کلاس‌های آموزشی به چندين کودک افغانی که از حق تحصيل در ايران محرومند در طی سال‌های اخير کمک‌های آموزشی کرده و آن‌ها را در بسياری از امور ياری کرده است. اما اين مسأله از جمله اتهامات مطرح شده عليه او در دادگاه بوده و مبنای صدور اين حکم قرار گرفته است.

ثمين احسانی جهت رفع پاره‌ای مشکلات پيرامون پاسپورت خود در تاريخ ۲۶ مردادماه ۱۳۹۰ به دادسرای اوين مراجعه کرده و در آن‌جا بازداشت شده بود. پس از بازداشت مامورين امنيتی به منزل وی آمده و ضمن تفتيش آن، تمام وسائل شخصی وی از جمله کامپيوتر و همينطور وسائل مربوط به ديانت بهايی را ضبط کردند.

احسانی ۱۱ روز اول بازداشت خود را در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوين به سر برده بود و سپس در سلول‌های چند نفره بند ۲ الف زندان اوين به سر برده بود.

وی نزديک به يک ماه را در بازداشت به سر برده و سپس با توديع وثيقه ۱۸۵ ميليون تومانی از زندان آزاد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016