دوشنبه 12 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين رونقی ملکی با وثيقه يک ميليارد تومانی به مرخصی استعلاجی آمد

کلمه ـ سيدحسين رونقی ملکی دقايقی پيش، بعد از گذشت ٣٢ ماه حبس، با وثيقه يک ميليارد تومانی به مرخصی آمد.

به گزارش خبرنگار کلمه، سيدحسين رونقی ملکی فعال حقوق بشر و وبلاگ نويس که درجريان انتخابات ٨٨ بازداشت شده بود، دقايقی پيش، بعد از گذشت ٣٢ ماه از دوران محکوميت ١۵ساله خود با سپردن وثيقه يک ميليارد تومانی به مرخصی آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه هفته ی گذشته گزارش داده بود که دسترسی نداشتن به دارو و امکانات درمانی لازم، شرايط خاص محيط زندان، رژيم غذايی نامناسب و نبود پزشکان متخصص و امکانات درمانی، احتمال بی نتيجه ماندن عمل جراحی وی را افزايش داده است.

سهل انگاری ها و بی توجهی ها به وضعيت اين زندانی سياسی، موضوعی بود که در چند عمل جراحی گذشته نيز اتفاق افتاد و باعث شد که جراحی های صورت گرفته بارها بی نتيجه بماند و پزشکان برای چند مرتبه پياپی مجبور به تکرار عمل جراحی شوند.

دو هفته پيش، پس از گذشت فقط يک هفته از جراحی کليه حسين رونقی و با وجود هشدار صريح پزشکان مبنی بر نياز وی به مراقبت های ويژه در بيمارستان، اين وبلاگ نويس زندانی به بند ۳۵۰ زندان اوين بازگردانده شده بود.

در آن گزارش نيز تصريح شده بود که پزشکان تاکيد کرده اند اين عمل جراحی، سنگين و حساس بوده و برای جلوگيری از عفونت، به مراقبت های ويژه نياز دارد و بر اين اساس، ادامه درمان در خارج از زندان را به دليل امکان عفونت و خون ريزی در زندان توصيه کرده بودند.

بر اساس پرونده ی پزشکی وی در بيمارستان و همچنين گفته های پزشکان، يکی از کليه های حسين رونقی پيش از عمل جراحی به ميزان ۸۰ درصد و کليه ی ديگرش صفر درصد کار می کرد – يعنی موقتا از کار افتاده بود – و اين واقعيت، خطر از دست رفتن کامل کليه در صورت تاخير در عمل را هشدار می داد.

اين وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشر هم اکنون دو سال و نيم است که بدون مرخصی در زندان اوين به سر می‌برد. وی در تاريخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان در نزديکی تبريز بازداشت و بلافاصله به بند ۲ الف زندان اوين منتقل شد. وی مدت ۱۰ ماه را در سلول‌های انفرادی اين بند زندان اوين تحت فشارهای روحی و جسمی برای اخذ مصاحبه و اعترافات تلويزيونی قرار گرفت و سرانجام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016