دوشنبه 19 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلسات مشترک قاليباف، رضايی و لاريجانی برای انتخابات، جزييات توافق اين سه نامزد احتمالی

خبرگزاری آريا - سخنگوی کميسيون امنيت ملی از برگزاری جلسات مشترک ۳ کانديدای احتمالی رياست جمهوری خبر داده است.
سيد حسين نقوی سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی آريا تاکيد کرده است :قطعا ميان آقايان قاليباف، رضايی و لاريجانی با يکديگر نشست های مشترک و گفت وگوهايی صورت گرفته است.
سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی ادامه داده است: امروز گفتمان اصولگرايی مورد اقبال مردم است و در انتخابات رياست جمهوری گذشته و همچنين انتخابات مجلس نهم اين مسأله به اثبات رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بنده معتقدم اصلاح طلبان با عنوان اصلاح طلبی وارد عرصه انتخابات رياست جمهوری يازدهم نمی شوند زيرا قطعاً با اين عنوان مورد اقبال مردم قرار نمی گيرند مگر اينکه به نامزدهايی نزديک شوند که اصولگرا هستند ولی نکات مشترکی با اصلاح طلبان دارند.
اين نماينده مجلس تأکيد کرد: در واقع بنده پيش بينی می کنم اصلاح طلبان معتدل در انتخابات رياست جمهوری يازدهم با اصولگرايان معتدل يکی شوند که البته اين بهترين راه برای طيف اصلاح طلبان است زيرا همانطور که اشاره کردم اگر اصلاح طلبان با عنوان خود در انتخابات حاضر شوند مورد اقبال مردم قرار نمی گيرند.
نقوی درباره کانديداتوری برخی چهره های اصولگرا نيز تصريح کرد: قطعاً چهره هايی چون قاليباف، رضايی و لاريجانی بهتر است به يکديگر نزديک شوند و نشست های مشترکی با هم بگذارند تا به نوعی با هم توافق کنند که يکی از آنها نامزد انتخابات رياست جمهوری يازدهم شود زيرا اگر هر سه نفر نامزد شوند قرين موفقيت نخواهد بود.
وی اظهار داشت: البته بين آقايان نشست های مشترک و گفت و گوهايی صورت می گيرد لذا با يکديگر تعامل هم دارند شايد به همين دليل است که از بين اين سه نفر محسن رضايی و قاليباف برای کانديداتوری اعلام موجوديت کرده اند ولی آقای لاريجانی تاکنون درباره کانديداتوری خود اظهار نظری نکرده است.
سخنگوی کميسيون امنيت ملی خاطرنشان کرد: به نفع اصلاح طلبان است که به مشی اصولگرايان گرايش پيدا کنند زيرا اصلاح طلبان اگر به سوی کانديدای مستقل اصلاح طلبی پيش روند بنده فکر نمی کنم با تابلوی اصلاح طلبی در انتخابات آينده موفق شوند.

آريا: گفتنی است در برخی محافل سياسی اين خبر شايع شده که ميان آقايان محسن رضايی، علی لاريجانی و محمدباقر قاليباف توافقاتی درباره انتخابات رياست جمهوری سال آينده حاصل شده است. بر اساس اين اخبار اين ۳ کانديدای احتمالی به اين توافق رسيده اند که در زمانی مشخص و بر اساس نتايج نظر سنجی به نفع کانديدايی که وضعيت بهتری دارد کنار بروند.گفته می شود دعوت علی لاريجانی از محسن رضايی برای حضور در صحن علنی مجلس برای سخنرانی هم در همين راستا بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016