پنجشنبه 5 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض عده ای از ايرانيان بهائی، به نسل کشی مسلمانان ميانمار

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی - امروز پنجم مرداد ماه، تنی چند از ايرانيان بهائی، به نسل کشی مسلمانان ميانمار در مقابل دفتر سازمان ملل واقع در تهران اعتراض کردند.

دفاع از حقوق انسانی، فارغ از مذهب، نژاد و انديشه وظيفه هر فعال حقوق بشر است. اين بار جهان شاهد فجايع تاسف انگيز ميانمار است که روح بشريت را جريحه دار ساخته و جهانيان نيز هم­چنان غرق در سکوتی معنادار. در سوريه مردم بی­گناه به فجيع­ترين حالات کشته می­شوند و کرامت انسانی لگد مال می­شود، جنازه کودکان فلسطينی و غزه بر دوش پدران گريان است و جهان نظاره­گر بی تفاوت اين وقايع. مسلمانان چچن از حق حيات که والاترين حق انسانيست محروم گشته­اند و جهانيان هم­چنان به دنبال رفاه نسبی برای زندگی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت­ها و دولتمردان امروز بيش از هر روزی مفاهيم مقدسی مانند بشر و انسانيت را به سياست و منافع سياسی و حزبی خود آلوده­اند و با اتخاذ سياست­های دوگانه در برابر فجايع انسانی در گوشه و کنار جهان حقوق اساسی بشر را ناديده گرفته و آن را به ابزاری در راستای اهداف و اميال خود قرار داده­اند. گوئی حقوق بشر بنا به مصلحت حکومت ها تعبير می شود، چه برای دول غربی که در برابر فجايع انسانی در فلسطين و ميانمار سکوت اختيار نموده اند و چه دولتی چون ايران که با ناديده انگاشتن کشتارها و فجايع ملت سوريه و مسلمانان چچن، آن را در خدمت سياست خارجی خود قرار داده است.

ما جمعی از ايرانيان بهائی ضمن محکوم نمودن نسل­کشی و کشتار بی رحمانه مسلمانان در ميانمار، خواستار رسيدگی و پيگيری اين وضعيت اسف بار از سوی مجامع بين المللی و سازمان های حقوق بشری هستيم. در حالی که فشار بر پيروان ديانت بهائی در کشور ايران به قوت ادامه دارد و هر روز شاهد دسيسه چينی نيروهای معاند عليه بهائيان ايران هستيم، سعی داريم فراتر از نگاهی سطحی و انتقام جويانه بنگريم و بر حق طبيعی و انسانی مسلمانان ستمديده ميانمار تاکيد کنيم. مسلمانانی که به جرم دگر انديشی، سوخته ی تعصب، جهل و خرافه­گرائی مکتب بودائيسم شده­اند.

در زمانه­ای که مصلحت انديشی و سازش برای رسيدن به منافع شخصی بر مدعيان مدافع حقوق بشر و حتی برندگان جوايز مختلف صلح و حقوق بشری مستولی گشته، اين همنوعان ما در کشور ميانمار هستند که چشم اميد به حمايت مجامع بين المللی بسته­اند تا کودکان و بيگناهان بيشتری در آتش تعصب و کين کشته نشوند. اين جمع فرای هرگونه باور دينی يا سياسی، به حکم انسان بودن و احترام به شرافت انسانی با وجود انواع آزار و اذيت و تهديد و شکنجه، انزجار و تاسف خود را نسبت به کشتار ددمنشانه و بيشرمانه گروههای تندروی مسلح بودائی وابسته به دولت اين کشور، اعلام و ابراز می داريم.

امضاء
نويد خانجانی - فريد روحانی - واحد خلوصی - ميثاق افشار


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016