چهارشنبه 28 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش مشروح از بازداشت شهروندان بهايی در تهران

خبرگزاری هرانا – ماموران امنيتی در تهران روز سه شنبه ۲۰ تير ماه اقدام به بازداشت ۹ تن از شهروندان بهايی کردند.

منابع نزديک به بازداشت شدگان به هرانا گفتند ماموران امنيتی از حوالی ساعت ۸ بعدازظهر روز سه شنبه ۲۰ تير ماه به منزل امير مزيدی و سپس در صبح روز بعد به منازل و دفاتر کار تعدادی از شهروندان بهايی تهران يورش برده (در بعضی موارد با شکستن قفل وارد شده اند) و بدون در اختيارداشتن حکم قضايی به حريم خصوصی افراد وارد شده و ضمن تفتيش همراه با گستاخی و هتاکی، وسايل شخصی از قبيل تلفن همراه، لپ تاب، کامپيوتر، دوربين عکاسی، قباله های ازدواج، اسناد ملکی و مالی، مدارک شناسايی، چکهای بانکی و آلبومهای خانوادگی را ضبط کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش ۹ نفر از شهروندان بهايی ساکن در محل را بازداشت کرده و به نقطه نامعلومی انتقال دادند. در يکی از اين موارد صاحبخانه به دليل عدم ارائه حکم قضايی به پليس ۱۱۰ گزارش می دهد که ماموران امنيتی جلوی اقدام پليس را می گيرند.

اين منابع هم چنين اعلام داشتند: در يکی ديگر از موارد فوق، چهار مامور امنيتی داخل منزل شده و بی توجه به سخنان مادر خانواده به اتاق خواب دخترش وارد شده و خودشان اقدام به بيدار کردن وی و سپس بازداشت می کنند. در مورد ديگری بيش از ۱۵ مامور امنيتی پس از شکستن قفل درب، بی صدا وارد حياط شده و وقتی پشت درب اتاق می رسند شروع به درزدن و ورود می کنند.

قابل ذکر است تاکنون هيچ اطلاعی از نه نفر بازداشت شده طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ تير ماه دردست نيست اسامی بازداشت شدگان بهايی عبارتست از:

عادل نعيمی و (همسرش) الهه فراهانی – سارنگ اتحادی و (همسرش) نسيم اشرفی – شهاب دهقانی و (همسرش) شميس مهاجر – امير مقامی فرد – امير مزيدی – ژينوس رحيمی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016