دوشنبه 16 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج جديد دستگيری های جوانان عرب در اهواز و شهرهای حومه آن در ماه رمضان


بنا به گزارشهای رسيده از فعالان حقوق بشر در أهواز ، اين روزها بعد از اعدام چهار نفر ، صدور حکم اعدام در حق تعدادی از جوانان عرب اهوازی و بازداشتهای وسيع علاوه بر محکوميتهای گسترده نهادها و سازمانهای حقوق بشری بين المللی ،پارلمان اروپا و سازمان عفو بين الملل ، نيروهای امنيتی دست به دستگيريهای تازه ای در تاريخ ٢٦،٢٨/٠٧/٢٠١٢در مناطق مختلف از جمله ويس ، زرگان و امويلحه در مسير اهواز- شوشتر و منطقه عبوده در مسير اهواز- حميديه ، نموده اند.

به گفته فعالان ، نظر به روگردانی جوانان عرب از مجالس مروج خرافات به اصطلاح مذهبی رژيم در أهواز و شهرهای تابعه که توسط سپاه و بسيج أداره می شود، جوانان فرهيخته و مذهبی عرب أقدام به تشکيل جلسات قرآن مستقل همراه با نمازهای شبانه ماه مبارک رمضان و همچنين احيای بازی سنتی محيبس(گل يا پوچ) نموده و در پايان ماه مبارک رمضان با برپايی نماز عيد فطر مستقل از نماز عيد فطر به سرکردگی نماينده ولی فقيه، از شرعيت و مشروعيت انداخته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای أمنيتی رژيم برای ايجاد رعب و وحشت بين صفوف منسجم و متشکل از جوانان عرب، هرساله با هجوم وحشيانه به اين جلسات قرآن سعی در تفکيک و تعطيل اين گونه مجالس کرده عده ای را بازداشت و به زندان طويل المدت در اسارت کشيده اند.

امسال و کما فی السابق رژيم قبل از و در طول ايام ماه مبارک رمضان عده ای آخوند وابسته به خود را برای تحريک احساسات عوام الناس ( که خوشبختانه بين انها هم پايگاهی ندارد) جهت ايجاد زمينه برای هجوم گسترده تر از گذشته به مجالس مذهبی و فرهنگی گسيل نموده که سخنان أخير شفيعی ( عضو خبرگان رهبری) در همين راستا بوده است. تا ضمن حمله وحشيانه و به أجرا در آوردن نيت شوم عليه مردم عرب با حمله به مجالس و دستگيری جوانان عرب از هم کنون هراس خود را از برقراری نماز عيد فطر مستقل از سرکردگی ( ولی فقيه) تا به زعم خود از برگزاری چنين نمازی جلوگيری و ممانعت نمايند.

به گفته منابع محلی در روز های أخير چندين فعال فرهنگی و مذهبی دستگير و به اماکن نامعلومی برده شده اند از جمله:
منصور عسکری، باقر غلامی( نعامی) ، صباح شرباز ، حميد السبع و حاکم فرزند عويد که همگی ساکن زرگان و ملاثانی و در تاريخ ٢٦/٧/٢٠١٢ دستگير شدند. ثامر جامعی ، ابوحمزه و يوسف مياحی فرزند جان الله ساکنين ويس در همان تاريخ بازداشت شده اند. از اهالی امويلحه : محمود حميدی فرزند عطيه، احمد حميدی فرزند عطيه ، رضا حميدی فرزند عطيه، مسلم حميدی و برادر وی حميد حميدی فرزندان رسول، منصور سلامی فرزند مطير ، محمد حميدی فرزند عزيز،عبدالله نيسی ، عزيز حميدی همراه برادرانش نعيم و جمعه( ناصر) فرزندان عبدالرضا و فيصل حميداوی فرزند عبدالعلی جزء دستگيرشدگان می باشند. همزمان با دستگيری های فوق الذکر در عبوده و حميديه نيز بيش از ١٥ نفر بازداشت شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016