شنبه 21 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا باهنر: مردم مراقب اصلاح‌طلبان خوش‌خیم و بدخیم باشند

احزاب و شخصیت‌ها - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید مردم باید مراقب اصلاح‌طلبان خوش‌خیم و بدخیمی که به دنبال هنجارشکنی هستند، باشند.

به گزارش خبرآنلاین محمدرضا باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان به بیان مسائلی پیرامون مسائل روز کشور و جهان پرداخت که اهم آن در ادامه به نقل از فارس می آید:

- درخصوص تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله به ایران جواب ما مانند گذشته است و تمامی نیروهای مسلح نظیر ارتش، سپاه و بسیج با این فرض که حمله به ایران در نزدیک‌ترین زمان انجام خواهد شد در آمادگی کامل به سر می‌برند و ارتش و سپاه هر گونه دست درازی به خاک ایران را قبل از خرابکاری با قدرت لایزال الهی قطع می‌کنند.

- تاکتیک و روش‌های دشمنان نسبت به 30 سال قبل تغییر کرده است، قدرت ایران اسلامی نسبت به 30 سال قبل کم‌تر نیست بلکه بیشتر هم شده است و قدرت آمریکا نیز از 30 سال قبل بیشتر نشده است.دشمنان انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با نظام اسلامی ایران را در جنگ سرد می‌دانند.

پایبندی به فتوای رهبری در مورد سلاح‌های هسته‌ای

- در موضوع انرژی هسته‌ای و نشست 1+5 با ایران، تکلیف ما با کشورهای غربی و آمریکا مشخص است و دسترسی به فناوری هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز جزو حقوق ملت ایران است.

- کشورهای غربی می‌دانند که مردم ایران چقدر به فتوای رهبر معظم انقلاب پایبند هستند و هیچ‌ گاه به سمت ساخت سلاح‌های هسته‌ای نمی‌روند.کشورهای غربی می‌خواهند که ایران انرژی هسته‌ای نداشته باشد، اما تحریم‌ها و کارشکنی‌های آنها موجب شد که اکنون بیش از 11 هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هسته‌ای ایران فعال باشند و در حال حاضر نیر غنی‌سازی 20 درصد انجام می‌شود.

گرانی‌ها برای مردم غیرقابل تحمل است

- بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی نظیر گرانی مرغ با کمی تدبر و زود فکر کردن قابل حل بود که البته در ارتباط با موضوع گرانی مرغ به فکر افتادند و به صورت موقت این مشکل برطرف شد.

- این‌گونه مشکلات و گرانی‌ها برای مردم غیرقابل تحمل شده است، رشد نقدینگی به بالاترین میزان خود در طول 15 سال اخیر رسیده که اگر جلوی آن گرفته نشود کشور امسال تورم 40 درصدی را تجربه خواهد کرد.

- دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها که جزو ضرورت‌های جامعه بود به دلیل سختگیری‌هایی که در ابتدای اجرای این قانون انجام داد و به کار نگرفتن اهرم‌های اقتصادی افزایش قیمت‌ها را در دی‌ماه سال 90 رقم زد که نتیجه آن گرانی سکه و دلار بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- حداکثر ادعای دولت‌ها در این چند ساله این بوده که تنها به نوعی این وضع را اداره کنند، اما قدمی برای یک جهش اقتصادی برداشته نشده و با اینکه کشور از نظر علمی به پیشرفت‌های بالایی دست یافته، اما بسیاری از طرح‌های علمی تجاری‌سازی نشده است.

- تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی نظیر جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه متحد اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری به معرفی افراد به صورت مصداقی وارد نشده‌ است.

- اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند و ستاد هم زده‌اند و به دنبال اعضا و گروه‌هایی نیز هستند، اما هیچ فردی به لحاظ حقوقی کاندیدای ریاست جمهوری نشده و به سمت جلب توجه احزاب نیز نرفته است.
- مردم باید مراقب اصلاح‌طلبان خوش‌خیم و بدخیمی که به دنبال هنجارشکنی هستند، باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016