شنبه 21 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرده‌برداری از استراتژی انتخاباتی دولتی‌ها و تیم انتخاباتی حزب مؤتلفه اسلامی

فرارو- تحرکات انتخاباتی گروه های اصولگرا در روز های اخیر افزایش یافته است. حزب موتلفه تلاش گسترده ای را برای معرفی مواضع انتخاباتی خود آغاز کرده است. از طرف دیگر احتمال معرفی کاندیدای مستقل از سوی جمعیت رهپویان اسلامی مطرح شده است.

به گزارش فرارو، صبح امروز دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تشریح برنامه‌های این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که این حزب تیم انتخاباتی تشکیل می دهد.

محمد نبی حبیبی در گفتگو با مهر، چهار محوراصلی موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری را ذکر کرد. وی اولین محور را توجه ویژه به مسائل اقتصادی در گفتمان انتخاباتی این حزب دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد دومین محور انتخاباتی موتلفه گفت که تدوین یک برنامه بر اساس و چارچوب گفتمان انتخاباتی دومین اقدام موتلفه است و بعد از آن هم انتخاب مصداق بر اساس برنامه تدوین شده، سومین محور انتخاباتی موتلفه است.

حبیبی چهارمین مرحله را انتخاب تیم همراه کاندیدای ریاست جمهوری دانست و اظهار کرد انتخاب و معرفی تیم همراه مشخص می کند که فرد کاندیدا با چه کسانی می خواهد چهارسال آینده کشور را اداره کند که این امر تصمیم گیری مردم را آسانتر می کند.

از طرف دیگر نشریه پنجره گفت گویی با پرویز سروری عضو ارشد جمعیت رهپویان انجام داده است که در ان گفت و گو سروری از احتمال معرفی کاندیدای مستقل از سوی رهپویان سخن گفته است.
سروری قائم مقام جمعیت رهپویان عنوان کرد که اگر اصولگرایان به وحدت نرسند گزینه مستقلی را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم معرفی خواهند کرد.

وی در این باره توضیح داد: «جمعیت رهپویان تا زمانیکه مدل و فرایند را تعریف نکند وارد مصادیق ریاست جمهوری نمی شود. جمعیت براساس مدل و فرآیند همه کاندیداها را مورد بررسی قرار می دهد تا به گزینه مطلوب برسد.»

این نماینده مجلس هشتم همچنین احتمال اینکه غلامعلی حداد عادل وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود را بالا دانست. وی گفت: «احتمالا ایشان این موضوع بررسی خواهند کرد.»

غلامعلی حداد عادل کاندیدای طیف تحولخواه اصولگرایان (ایثارگران و رهپویان) برای کسب کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی بود که در مقابل علی لاریجانی شکست خورد.

در حالی که تلاش های اصولگرایان برای حضور در انتخابات افزایش یافته است از سوی دولتی ها نیز صداهایی به گوش می رسد. امروز سایت مشرق نوشت: حامیان دولت دهم معتقدند در کابینه دکتراحمدی نژاد حداقل 5 وزیر و معاون رئیس جمهور وجود دارند که از پتانسیل لازم برای کاندیداتوری ریاست جمهوری برخوردارند.

بنا به نوشته این سایت؛ این گزینه ها عبارتند از 1-علی اکبرصالحی وزیر خارجه 2- علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی 3- فریدون عباسی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای 4- کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری 5- محمد رضاحاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش.

گفته می شود استراتژی حامیان دولت تکثر کاندیدا در مرحله اول و ائتلاف در مرحله دوم انتخابات است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016