دوشنبه 30 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یک مقام امنیتی: برقراری امنیت نشست غیرمتعهدها به عهده سپاه است

بی بی سی: صفرعلی براتلو معاون سیاسی - امنیتی استانداری تهران اعلام کرد که برقراری امنیت نشست غیرمتعهدها در این شهر بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

آقای براتلو در مصاحبه با رادیو "گفتگو"، با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت سایر شهرهای استان تهران در طول مدت برگزاری نشست، گفت که به این منظور سه شورای تامینی تشکیل شده است.

دیروز احمد رضا رادان جانشین رئیس پلیس ایران هم گفت که نیروی انتظامی در طول مدت برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران در "آماده باش کامل" خواهد بود و با کسی "شوخی ندارد".

آقای رادان همچنین از "فراخوان برخی سایت های ضد انقلاب و دعوت از طرفدارانشان برای کثیف کردن ظاهر شهر تهران در طول برگزاری اجلاس"خبر داد اما توضیح بیشتری در مورد سایت هایی که به گفته وی چنین تقاضایی را مطرح کرده اند نداد.

وی افزود: "این حرف‌ها به این می ماند که با اعلام ساعت ۱۲ شب همه چراغ های خانه خود را خاموش کنند و بعد بگویند طرفداران ما همه آنهایی هستند که چراغ های خودشان را ساعت ۱۲ خاموش کردند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: "این حرف‌ها به این می ماند که با اعلام ساعت ۱۲ شب همه چراغ های خانه خود را خاموش کنند و بعد بگویند طرفداران ما همه آنهایی هستند که چراغ های خودشان را ساعت ۱۲ خاموش کردند."

شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد از پنجم تا دهم شهریور در تهران برگزار خواهد شد و مسئولان ایرانی اعلام کرده اند که ادارات و موسسات پایتخت، در طول مدت برگزاری این اجلاس تعطیل خواهد بود.

صفرعلی براتلو، تعطیلی تهران در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد را "تدبیری عاقلانه" دانسته و در عین حال افزوده مطالعه ای انجام نشده که نشان دهد این تعطیلی برای کشور خسارت اقتصادی به بار می آورد یا نه.

پیشتر اسدالله عسکراولادی عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفته بود با تعطیلی چند روزه تهران به دلیل حضور سران کشورهای غیرمتعهد، "صدمات جبران ناپذیری به کسب و کار وارد خواهد شد".

وی توصیه کرده بود که امنیت مناطق محل اقامت مهمان ها افزایش پیدا کند اما بقیه شهر تعطیل نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016