چهارشنبه 8 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت امور خارجه: همه اتباع ايرانی ربوده شده در سوريه در سلامت کامل به‌سر می‌برند


خبرگزاری فارس: معاون عربی‌ آفريقايی وزارت خارجه گفت: بر اساس اخبار قطعی که داريم، اتباع ايرانی ربوده شده در سوريه همگی در سلامت کامل به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار سياست‌خارجی خبرگزاری فارس، حسين اميرعبداللهيان معاون عربی آفريقايی وزارت امور خارجه در حاشيه نشست جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت اتباع ربوده شده ايرانی در سوريه گفت: بر اساس اخباری که داريم سلامتی همه آنها قطعی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: گروه موسوم به ارتش آزاد که يک گروه شناخته شده است که در يکی از کشورهای همسايه پايگاه داشته و در آنجا آموزش می‌بيند مسئوليت اين ربايش را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: به آنها پيام قوی داديم که مسئوليت جان اين افراد با شماست و همچنين به کشورهای حامی اين گروه نيز چنين پيامی داده شده است.

معاون عربی‌ آفريقايی وزارت خارجه در خصوص درخواست اين افراد در مقابل آزادی اتباع ايرانی گفت: تا کنون که تمام تلاش ما معطوف به آزادی آنها بوده، ربايند‌گان درخواستی را مطرح نکردند و مواردی که مطرح می‌شود بيشتر رسانه‌ای بوده و جمهوری اسلامی به عنوان درخواست رسمی چيزی دريافت نکرده است.

اميرعبداللهيان با اشاره به همکاری ارتش آزاد سوريه با برخی کشورهای همسايه گفت: رايزنی با آنها برای آزادی اتباعمان ادامه دارد.

وی به آدم‌ربايی و کشتار گروه موسوم به ارتش آزادی در سوريه اشاره کرد و گفت: اين گروه خود را يک گروه معارض می‌داند اما می‌بينيد علاوه بر اينکه رويکرد نظامی در پيش گرفته فعاليت‌های تروريستی و آدم‌ربايی نيز دارد و سؤال اينجاست که چگونه چنين گروه‌هايی می‌توانند ادعا کنند جايگزين نظام سياسی سوريه می‌شوند.

معاون عربی آفريقايی وزارت خارجه با اشاره به اينکه معارضه در هر کشوری مبارزه سياسی را در پيش می‌گيرد خاطرنشان کرد: اينکه معارضان سوريه به جای پيگيری سياسی به دنبال آدم‌ربايی و قتل عام هستند جای سؤال است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود در خصوص اظهارات داود اغلو وزير خارجه ترکيه که از سياست‌های ايران در قبال سوريه انتقاد کرده بود يادآور شد: ايران با صدای بلند از مردم سوريه و محور بشاراسد حمايت می‌کند و معتقديم راهکار در سوريه سياسی و مبتنی بر گفت‌وگو است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016