دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی از وضعيت جسمی حسين رونقی، ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﺷﺪﻩ گروه امداد به زلزله زدگان

• ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ سيدﺣﺴﯿﻦ ﺭﻭﻧﻘﯽ ملکی، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﺷﺪﻩ های ﮐﻤﭗ کمک رسانی به زلزله زدگان بر اثر ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺷﺪﯾﺪ ﮐﻠﯿﻪ نامساعد اعلام ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ خبر نگار ﮐﻠﻤﻪ، ﺣﺴﯿﻦ ﺭﻭﻧﻘﯽ ﻃﯽ ﺗﻤﺎﺱ ﺗﻠﻔﻨﯽ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﻭﯼ ﻣﺴﺎﻋﺪ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﺯ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﮐﻠﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيش از ۳۰ ﺗﻦ ﺍﺯ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﮔﺮﺍﻥ ﮐﻤﭗ ﺳﺮﻧﺪ که برای کمک به زلزله زدگان در اين منطقه بودند ﺩﺭ ﺩﻭﻡ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭماه ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ و برخی از اين امدادگران پس از چند روز بازداشت با توديع وثيقه آزاد شدند. باقيمانده افراداوايل هفته ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺯ ﻗﺮﻧﻄﯿﻨﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺗﺒﺮﯾﺰ ﺑﻪ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺰﺩﯾﮑﺎﻥ ﺍﯾﻦ افراد، ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺟﻮﺋﯽ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘند.

پيشتر کلمه از ضرب و شتم حسين رونقی توسط بازجوهای اطلاعات اهر و تبريز خبر داده بود.

اين کوشنده حقوق بشر به همراه ساير بازداشت شده ها دست به اعتصاب غذای خشک زده بود و همين امر باعث تشديد خونريزی کليه های تازه عمل کرده اش شده و باتوجه به اينکه مقامات قضايی و امنيتی اجازه درمان و مصرف دارو به اين زندانی بيمار را ندادند نگرانی ها نسبت سلامتی وی افزايش يافت.

نکته شايان توجه اين است که يک مقام اطلاعات سپاه در رابطه با بازداشت حسين رونقی به يکی از بستگان رونقی بيان کرده “سپاه با بازداشت حسين رونقی مخالف بوده و از بازداشت وی اطلاعی نداشتند. وی گفته مرخصی درمانی رونقی با هماهنگی سپا ه و مقام قضايی انجام گرفت و در طول مدت حضور حسين در خارج از زندان او فعاليت سياسی يا تحرک مشکوکی انجام نداده بود و به همين دليل ما سه بار تا قبل از بازداشتش با تمديد مرخصی وی موافقت کرديم”

اين مقام اطلاعاتی گفته بود: اگر سپاه را از بازداشت او مطلع می کردند حتما مخالفت می کرديم چرا که رونقی متهم اطلاعات سپاه بوده و اشراف کامل بر رفتار وی عملکرد او داشتيم و اگر نياز به برخورد با رونقی بود قطعا ما خودمان انجام می داديم.

حسين رونقی ملکی از بازداشت شده های پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ است که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016