سه شنبه 14 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی قوه قضاييه: امدادگران بازداشت شده در آذربايجان قصد خرابکاری داشتند

خبرگزاری هرانا - سخنگوی قوه قضاييه محسنی اژه ای مدعی شد امدادگران بازداشت شده در زلزله اخير آذربايجان خرابکاربودند. اين در حالی است که نگرانيها نسبت به وضعيت جسمی حسين رونقی افزايش داشته است.

بنا به گزارش تارنمای جرس،سخنگوی قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال خبرنگاری که پرسيد "آيا درست است که ۲۶ نفر از افراد در زلزله آذربايجان قصد خرابکاری داشته‌اند و گفته می‌شود که اين افراد منافق و بهايی بوده‌اند؟"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ادعا کرد: "بله، اين خبر صحت دارد. تعدادی افراد دستگير شده‌اند که بعضی از آن‌ها زود آزاد شدند و بعضی در بازداشت به سر می‌برند و اينکه فردی بهايی يا عنوان ديگری داشته باشد دليل دستگيری نيست مگر اينکه اقدامی را انجام داده باشد. در زلزله آذربايجان اين افراد قصد خرابکاری داشتند که همه آن‌ها در بازداشت نيستند و تعدادی از آن‌ها آزاد شده‌اند و پرونده اين افراد که به تعداد ۲۰ و چند نفر می‌رسد در مرحله تحقيقات مقدماتی و در دادسرا است."

اين در حالی است که بنا ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ تارنمای ﮐﻠﻤﻪ، ﺣﺴﯿﻦ ﺭﻭﻧﻘﯽ ﻃﯽ ﺗﻤﺎﺱ ﺗﻠﻔﻨﯽ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﻭﯼ ﻣﺴﺎﻋﺪ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﺯ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﮐﻠﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

بيش از ۳۰ ﺗﻦ ﺍﺯ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﮔﺮﺍﻥ ﮐﻤﭗ ﺳﺮﻧﺪ که برای کمک به زلزله زدگان در اين منطقه بودند ﺩﺭ ﺩﻭﻡ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭماه ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ و برخی از اين امدادگران پس از چند روز بازداشت با توديع وثيقه آزاد شدند. باقيمانده افراداوايل هفته ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺯ ﻗﺮﻧﻄﯿﻨﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺗﺒﺮﯾﺰ ﺑﻪ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺰﺩﯾﮑﺎﻥ ﺍﯾﻦ افراد، ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺟﻮﺋﯽ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016