سه شنبه 28 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقای خاتمی! چرا جامعه ايران بيمار شد؟ ناصر مستشار

آيا آقای خاتمی می توانند به ما بگويند که جامعه ايران از چه زمانی بيمار شد؟آيا آقای خاتمی می توانند دلايل بيماری جامعه ايران را بطور علمی برشمارند؟
هيچ معلولی در جهان بدون علت نيست اما آقای خاتمی فقط از نارسائی سخن گفته و عامل بدبختی ها را روشن نمی کند!
از آقای خاتمی بايد پرسيد ،آيا هنگام انقلاب اسلامی نيز جامعه ايران بيمار بود که جامعه روحانيت را به قدرت رساند؟
پس چرا در روزهای انقلاب از مردم ايران تجليل بعمل می آورديد و آنها را بيمار قلمداد نمی کرديد؟
حکومت اسلامی ، جامعه ايران را با سرکوب و تهديد به چنان روزگار سياهی نشانده است که مردم برای نجات خويش فقط به قهرمان نجات بخش می انديشند!
دريافت هر خدمات دولتی ، شغلی منوط به شرکت در انتخابات ،نماز جمعه ها ،ريش گذاشتن و تظاهر به دينداری شده است که مردم مجبور شده اند که برای ادامه زندگی ـ همه روزه تقيه نمايند که در نهايت به از خود بيگانی تبديل شده است!
آيا فساد مالی که در دو دوره اخير انجام شده است در کل تاريخ ايران وجود داشته يا نداشته است؟ http://ettelaat.net/12-september/news.asp?id=67080&sort=Iran
در حکومت اسلامی ، جامعه را به روزگاری دچار ساخته اند که هر کس فقط برای خودش می دود! دزدی ، جنايت ، فحشا و رشوه خواری در سايه قوانين شرعيه بيداد می کند!
برای مثال در جامعه کنونی ايران ، ازمسئله کودکان بی سرپرست ،خيابانی و بی پناه سخن رانده می شود.
آيا تاکنون ثابت شده است که کودکان بی پناه از کجا به ايران فلک زده نازل شده اند؟
آيا غير از اين هست که همه اين کودکان بی گناه محصول ازدواج های موقت بنام "صيغه" و چند همسری و يا طلاق های ناشی از مشکلات اقتصادی بوجود آمده اند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«دکتر حبيب الله مسعودی فريد مدير کل امور آسيب‌ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی کشور روز گذشته با اشاره به کاهش متوسط سن زنان تن فروش در کشور، گفته است: در چند سال اخير سن اين زنان همواره با کاهش مواجه بوده است .سايت شفاف»
کانون خانواده در ايران بعد از انقلاب اسلامی در سايه قوانين ارتجاعی منبعث از شريعت به از هم پاشيدگی روی آورده است!
بخشی از زنان که به تن فروشی روی آورده اند متاسفانه با اطلاع همسران خود به اين کار دست می زنند تا مخارج خانواده را تامين تامين نمايند!
اينگونه ناهنجاری های اجتماعی در قبل از انقلاب اسلامی بسيار ناچيز بود و خانواده از استحکام بيشتر برخوردار بود!
آيا خمينی مخالف صيغه وچند همسری بود؟
تمام بدبختی ها و بيماری های جامعه ايران از قوانين اسلامی ناشی می شود و آقای خاتمی همه آنها را ناديده می گيرد.
آقای خاتمی در جائی می گويد امام هم در سال‏های آخر عمر گفتند در جاهايی ما از قانون تخطی کرديم!
آقای خاتمی بايد برای مردم ايران روشن کنند که امام خمينی ايشان در چه مقاطی از قانون تخطی کرده است !

آقای خاتمی! لطفا به امامتان ننازيد بلکه بتازيد!
بدون خمينی زدائی ،ايران هرگز بسوی سعادت گام برنخواهد داشت!
آقای خاتمی از مهندس بازرگان که مورد ظلم خمينی قرار گرفت تجليل می نمايد!از آقای خاتمی بايد پرسيد ،مهندس بازرگان را چه کسی غير از خمينی منزوی و مغموم کرد؟ چرا شما در آن روزها از ايشان دفاع نکرديد؟
"در آغاز من هم از مرحوم مهندس بازرگان و همه بزرگانی که در طول اين نيم قرن، بلکه يک قرن گذشته در عرصه پيشرفت جامعه، اعتلای کشور و آزادی مملکت و نيز عرضه اسلامی که واقعا جوابگوی نيازهای انسان و روزگار ماست، تلاش کردند ذکر خير می کنم."

«حس قهرمان‏گرايی و قهرمان‏پروری نشان از بيماری روانی تاريخی دارد و اين که می گويم" جامعه ما بيمار است" خدای ناکرده در صدد تحقير ملت بزرگمان نيستم. اين ملت عزيز و قوی است ولی يک انسان نيرومند را هم بيماری و ميکروب از پای می اندازد و زمين گير می کند و برای به پا ايستادن آن بايد سيستم ايمنی و دفاعی او تقويت و ميکروب را از تن بيرون کرد و اين ملت اين ظرفيت را دارد. »http://www.khatami.ir/fa/news/1107.html
در وبسايت محمد خاتمی گفتگوئی ميان دانشجويان پيروان خط امام با آقای خاتمی صورت گرفته است محور سئوالات حول اين هست که ايران و جمهوری اسلامی را چه کسی برباد خواهد داد؟

در نهايت همه گرفتاری های کنونی به گردن جناج راست واصول گرايان است و فراکسيون حکومتی خود را از هر عيب و ايرادی مبرا دانسته اند ودر ادامه اظهار داشته اند: از زمانی که امام (ره) خطاب به جناح راست دهه اول انقلاب و اصولگرايان کنونی گفت: شما که عرضه اداره يک نانوايی را نداريد، چرا اين قدر به دولت خدمتگزار مهندس موسوی اعتراض می‌کنيد، ‌تاکنون اتهام بی‌کفايتی متوجه جناح راست بوده است. عملکرد هفت ساله آقای احمدی‌نژاد مؤيد صحت سخن امام است.")

حالا که همه مسائل حاد، گريبان نظام جمهوری اسلامی را گرفته است بعضی از نيروهای سيا سی وابسته به جمهوری اسلامی که از آغاز در بنيانگذاری نظام جمهوری اسلامی شرکت فعال داشته اند اينک می خواهند کاملا موذيانه خود را ازهر انتقادی مبرا کنند وتمام کاسه و کوزه ها را بر سر ديگران بشکنند. آقای خاتمی يکی از منتقدين خجول دوره کنونی است که انتقاد های غير مستقيم بسياری به دولت احمدی نژاد دارد اما همچنان به امام خمينی ايمان وافر نشان می دهد وبه شد ت به رهبری سيدعلی خامنه ائی التزام نشان داده که در همينجا به تضاد های آشفته فکری ايشان می توان پی برد؟

اگر به همه مشکلات ايران بدرستی بنگريم ، بنيانگذار همه بد بختی های کنونی بدست شخص خمينی بوده است که ايشان همچنان به او می نازد. آقای خاتمی اينک با ادامه همان خرابی ها گذشته يعنی در دوره خمينی را که شخص خامنه ائی رهبری می نمايند اما همچنان به ايشان التزام دارند!اما همه اينها در حاليست که محمدرضا باهنر گفته است: با وجود احمدی‌نژاد اجماع حاصل نمی‌شود و ـ سال سختی در پيش داريم بهمين لحاظ همه نيروهای تشکيل دهنده نظام جمهوری اسلامی از آغاز به امروز برای حفظ نظام به دست وپا افتاده اند.

نسل ما نسلی بود که شاهد شکل گيری و اجرای همه جنايات جمهوری اسلامی بوده است وبهمين خاطر آقای خاتمی شايد بتوانند با گفتگوهای خود نسل بی خبر جديد را خام کنند تا آرای آنها را بدست آورند اما نسل زجر کشيده ما را هرگز نمی توانند گول بزنند چرا که ما از همان آغاز به درستی تشخيص داده بوديم که نظام جمهوری اسلامی ميهن ما را بسوی پرتگاه می برد که به علت سرکوب های بيش اندازه در دوران دولتمداری مهندس موسوی ، اجبارا ايران را ترک نموديم.

آری ريشه تمام بدبختی های کنونی بدست همان حاکمان دهه اول انقلاب درايران نضج گرفت ودر حال حاضر از آن ريشه های فاسد ـ نهالی رشد يافته است که آنچنان سرطانی شده است که برای نجات ميهن بايد آن شجره را از خاک بيرون آورد تا مملکت نجات يابد.تمام افتخارات آقای خاتمی به کدام يک از دستاورد های منفی دوران خمينی ختم می شود؟

تشکيل مخوف ترين وزرات اطلاعات جهان بدستور خمينی انجام گرفت که بعد از آشکار شدن جنايات و تروهای های زنجيره ائی وزرات اطلاعات ، اينک پای اصلاح طلبان را نيز گرفته است که آنها فقط از خود سری ماموران وزارت اطلاعات سخن می گويند ونه از ماشين سرکوب ، جنايت و شکنجه وزارت اطلاعات حرفی به ميان می آورند! اصلاح طلبان اينک ادعا می کنند که آنها در آن روزگاردر دوران امام خمينی درفکرپی ريزی وزرات اطلاعاتی دمکراتيک بوده اند ونه سرکوبگر ،اما اين در حاليست که وزرات اطلاعات از همان آغاز کارش به ريا ست محمد ری شهری وفرمان خمينی، تنها به دستگيری و اعدام و تصفيه های غير انسانی دست زده است بس! بيشتر جنايات و همچنين کشتارهای سال۶۷ که درحيات نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است ،در همان دهه اول انقلاب در دوران زنده بودن خمينی وزارت محمد خاتمی صورت گرفته است که همه اينها باعث شده بود تاخمينی از دولت مهندس ميرحسين موسوی حمايت و پشتيبانی نمايند.

در عرصه اقتصادی نيز در دهه اول انقلاب با برنامه های رياضت اقتصادی دولت مهندس موسوی توانست به جنگ بيهوده باعراق پس از فتح خمرمشهر برود.بعدها هاشمی رفسنجانی در نهايت برای نجات نظام ، مجبور به بازگشائی درهای مملکت به روی کشورهای امپرياليستی شد که باعث رشد روز افزون تورم و گرانی همه کالاهای مصرفی مردم گرديد. اگر آقای محمد خاتمی اينک به تجارب گرانبهائی رسيده اند و می توانند دولت نهم و اصول گريان را به رياست شخص ماجراجو و بی کفايتی يعنی احمدی نژاد به رهبری خامنه ای را به زير سئوال ببرند اما بهتر است ابتدا گذشته ائی را که بدان افتخارمی کنند کنکاش نمايند تا مسائل به شکل ريشه ائی گشوده شود و همه علت های عقب ماندگی کشور بررسی گردد. اگر از اين باشد دولت احمدی نژاد نيزمعلول همان گذشته ائی است که اينک آقای خاتمی زير پرچم افتخارات آن دوره سينه می زنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016