چهارشنبه 29 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار اشتون با وزرای خارجه ۱+۵ پس از مذاکره با جلیلی

بی بی سی ـ کاترین اشتون، مذاکره کننده ارشد هسته ای گروه ۱+۵ هفته آینده به نیویورک سفر می کند تا درباره دیدار "غیررسمی" روز سه شنبه با سعید جلیلی، همتای ایرانی خود رایزنی کند.

خانم اشتون که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست، قرار است در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزرای خارجه ۵ عضو دائمی شورای امنیت و آلمان دیدار کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم اشتون سه شنبه به سرکنسولگری ایران در استانبول رفت تا با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور گفت و گو کند.

به گفته سخنگوی خانم اشتون ، نتیجه این گفت و گو "مفید وسازنده" بوده است.

بر اساس بیانیه صادر شده، دیدار "غیررسمی" روز سه شنبه بخشی از تلاش های صورت گرفته برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به تنش های هسته ای با ایران بوده است.

این بیانیه از دیدار روز سه شنبه به عنوان فرصتی مهم برای یادآوری ضرورت دستیابی فوری به پیشرفت در گفت و گوهای هسته ای به ایران، نام برده شده است.

بر این اساس، محور مذاکرات بر اساس توافق های صورت گرفته در گفت و گوهای ماه ژوئن در مسکو و مذاکرات فنی بین معاونان هر دو مذاکره کننده در ماه ژوئیه بوده است.

کاترین اشتون یکشنبه به نیویورک سفر می کند. آقای جلیلی و خانم اشتون از ماه آوریل سه دیدار رسمی داشته اند ولی گفت و گوهای صورت گرفته نتوانسته به کاهش تنش های هسته ای کمک کند.

این در حالی است که در هفته های گذشته فشار بر ایران برای توقف غنی سازی اورانیوم افزایش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی پنجشنبه گذشته از ایران به خاطر متوقف نکردن غنی سازی اتمی و افزایش نگرانی های بین المللی درباره احتمال تلاش برای دستیابی به توانایی هسته ای نظامی انتقاد کرد.

اسرائیل خواهان تعیین خط قرمز برای این کشور شده و از حمله به تاسیسات اتمی آن صحبت کرده است.

ایران برنامه اتمی خود را کاملا صلح آمیز می داند و هر گونه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را رد می کند.

از سوی دیگر به رغم اعمال تحریم های سنگین علیه صادرات نفت ایران و مبادلات بانکی این کشور، اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای تصویب تحریم های بیشتر است.

آلمان، فرانسه و بریتانیا در دیدار اخیر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در قبرس درباره لزوم اعمال تحریم های جدید در صورت عدم موفقیت گفت و گوها تاکید کردند.

به گفته ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، قرار است تحریم های تازه در نیمه ماه اکتبر به بررسی گذاشته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016