سه شنبه 11 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قوم پرستی و جداخواهی نمی تواند راهبرد مبارزه برای احقاق حقوق شهروندی اقوام ايرانی باشد! جبهه ملی ايران- آمريکا و اروپا

با انتشار "توافقنامه بين حزب دمکرات کردستان ايران و حزب کومله کردستان ايران" و واکنش تند و بحق بسياری از ايرانيان دمکرات به مفاد اين توافقنامه، بالاخره گفتمانی درباره موضوع داغی که همواره از سوی سازمانهای بزرگ اپوزيسيون ايران پرهيز ميشد، آغاز گشته است. جبهه ملی ايران- اروپا بارها به مناسبت های گوناگون در باره مبحث ملی در ايران بيانيه داده و مواضع خود را روشن اعلام نموده است. آخرين بيانيه ما درست درباره جداساختن حساب مبارزه برای کسب حقوق شهروندی در کردستان از ديگر استانهای ايران در شکل تقاضای حزب دمکرات کردستان ايران از ناتو مبنی بر ايجاد منطقه پرواز ممنوع برای آسمان کردستان ايران بود. درحاليکه بيانيه نامبرده ميان بسياری از ايرانيان علاقمند به سرنوشت کشور بازتاب گسترده ای يافت، بازهم اکثر سازمانهای اپوزيسيون از رويکرد به اين موضوع دوری جستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"توافقنامه" نامبرده ديگر کاسه صبر بسياری را لبريز کرد. اين تابو شکسته شد و به گفتگوهايی که فقط در خفا انجام می گرفت و هيچگاه نتوانسته بود از دور شدن بويژه حزب دموکرات کردستان ايران از مابقی اپوزيسيون و بازکردن حساب جداگانه برای کردستان ايران جلوگيری کند، خاتمه داد.

خوشبختانه در اين ميان دو حزب نامبرده مواضع خود را تاحدی تعديل داده و به روشن کردن"سوء تفاهمات پيش آمده" پرداخته اند.

با اين وجود هنوز هم ابهامات مهّم ديگر در"توافقنامه" پابرجاست که برطرف کردن آنها در يک گفتگوی علنی برای رفع مشکلات موجود بر سر راه همکاری موثر برای پيکار عليه استبداد جمهوری اسلامی، ارتجاع، فساد، تبعيض های فرهنگی- مذهبی و اقتصادی، ضرورت دارد. بباورِ ما، پيش شرط اساسی دستيابی به حقوق شهروندی، پيشرفت اقتصادی و عدالت اجتماعی، مبارزات همراه و همگام همه ايرانيان در چارچوب ايران و در پايبندی به حفظِ استقلال و تمامیّت ارضی کشور است. ايران ملک مشاع و کشور همه اقوام، آحاد و افراد ملت ايران است، ملتی که بيشترينش تشنه آزادی، دمکراسی، رفاه و زندگی شرافتمندانه در ايرانی امن، آباد و سربلند ميباشد.

برای مقابله با اتهامات ناروا و مغرضانه، جبهه ملی ايران بازهم صراحتا مخالفت خود را با هرگونه تبعيض قومی و دينی در ايران اعلام می کند، بر حق همه اقوام ايرانی در آموزش زبان مادری پافشاری ميکند و خواهان تمرکز زدايی کارشناسانه درخدمت خودگردانی آنان در اداره امور مناطق مسکونيشان می باشد. در عين حال ما قويا هرگونه مداخله نظامی و جداخواهی قومی- جغرافيايی را که يکپارچگی ارضی ايران و همبستگی ملی ايرانيان را بزير پرسش ببرد، قويا طرد و محکوم ميکنيم.

پويا و پابرجا باد مبارزات همبسته همه ايرانيان برای ايرانی آزاد، آباد و دموکراتيک

پاينده ايران
جبهه ملی ايران- اروپا و آمريکا
هشتم مهر ١٣٩١


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016