پنجشنبه 13 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله نيابتی آشوبگران به بازار، گزارش کيهان تهران از ناآرامی های بازار تهران

کيهان ـ تحرکات روز گذشته فتنه گران عليه بازار تهران نشان می دهد اقدام آنها دقيقاً در راستای پروژه آمريکا و رژيم صهيونيستی بوده است.
در حالی که مقامات رژيم صهيونيستی و آمريکا طی روزهای گذشته اظهارات متعددی در زمينه القای اثرگذاری تحريم ها داشتند، عناصر همسو با آنها سعی کردند با شايعه پراکنی و ارعاب و لطمه به فعاليت بازار، برای حرف دشمن سند دست و پا کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش ها حاکی از آن است که پريروز برخی پيامک ها به بازاريان ارسال شد مبنی بر اينکه بازار فردا (ديروز) تعطيل خواهد بود. صبح ديروز هم پيامک های ديگری -اين بار نه با مضمون دعوت بلکه با چاشنی ارعاب و تهديد- به بازاريانی که به محل کار رفته بودند، ارسال شد. و متعاقب آن به اختلال و مزاحمت چندساعته و از جمله آتش زدن چند سطل زباله دست زدند.
احمد کريمی اصفهانی رئيس انجمن اصناف بازار روز گذشته ضمن گفت وگو با خبرگزاری ها تأکيد کرد: اين مسائل اصلاً ربطی به بازار و بازاريان ندارد و بازاريان به دليل اين که نگران بودند مشکلی برای آنها پيش بيايد، مغازه خود را بستند. اين افراد مربوط به بازار نبودند. بازاری داد و فرياد نمی کشد و امنيت را به هم نمی زند. کسانی دنبال اخلال گری در بازار هستند و ما انتظار داريم نيروهای انتظامی با آنها برخورد کنند.
وی تأکيد می کند: گويا تعدادی اخلالگر مأموريت پيدا کرده اند که تهديد و ناامنی ايجاد کنند. در چند راسته بازار عده ای مغازه داران را تهديد کرده اند که بايد مغازه های خود را تعطيل کنند.
در واقع فتنه گران که از ماه ها قبل از سوی محافل سياسی و رسانه ای بيگانه خط داده می شدند با اجرای يک شوی توأم با ارعاب و تهديد، تلاش کردند کاريکاتور يک اقدام خودجوش را به نمايش بگذارند اما اقدام آنها در آتش افروزی، حمله به چند مغازه و شکستن شيشه برخی اماکن از جمله در اطراف صرافی ها، ضمن اينکه هويت مرتبط آنها با بيگانگان را شفاف کرد، باعث خشم مردم و بازاريان حاضر در اين صحنه ها شد که شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر فرصت طلب می دادند.
در اين فتنه انگيزی سياسی- اقتصادی برخی رسانه های ضدانقلاب به ويژه سايت کلمه و بی بی سی و راديو فردا و بالاترين طبق معمول، اقدام به گزارش های مجعول و تحريف آميز و در عين حال تحريک کننده کردند اما نکته جالب، اقدام سايت بازتاب امروز در هماهنگی با فتنه گران در ساعات آغازين صبح و سپس موضع گيری نسبت به آن در ساعت بعدازظهر (پس از آن که معلوم شد يخ اغتشاش و فتنه نگرفته) بود. اين سايت با وجود تحريک قبلی، بعد از ظهر ريتم کاری خود را عوض کرد و برخلاف رويه صبح خود نوشت «اين درگيری ها مشکوک بود. درگير شوندگان بازاری نيستند» و سرانجام اذعان کرد: «اکثر افراد فعال در درگيری از بازاريان نبوده و به نظر می رسد ايجاد التهاب خيابانی و اغتشاش، سازمان يافته و غيرخودجوش می باشد. تعدادی از اراذل و اوباش هم با مراجعه به مغازه ها آنها را مجبور به تعطيل کردن مغازه هايشان کرده اند. آنها شيشه های برخی مغازه ها را که مقاومت می کردند، شکسته اند. آتش زدن ها توسط چند موتورسوار انجام شد که فقط پودری داخل سطل ها می ريختند و بعد از چند ثانيه آتش می گرفت». اين اعتراف ديرهنگام در حالی بود که گزارش های شيطنت آميز سايت مذکور به طور مکرر مستند گزارش های بی بی سی، راديو فردا و بالاترين قرار گرفته بود.
نکته ديگر که قابل تأمل و توجه است اصرار اوباش موتوری به سردادن شعارهايی عليه جبهه مقاومت در سوريه - هماهنگ با مواضع آمريکا و رژيم صهيونيستی- و گريختن از صحنه بود و همين امر ماهيت وابسته آنان را آشکارتر می سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016