پنجشنبه 13 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه تعطيلی بازار تهران در روز پنج‌شنبه

گزارش‌ها حاکی است که صبح روز پنج‌شنبه فضای تعطيلی و تاريکی بر بازار حاکم بوده است. بازار پس از اعتراضات روز گذشته پنج‌شنبه را هم با تعطيلی آغاز کرد و مغازه‌هايی که صاحبان آن‌ها برای دقايقی محل کسب خود را باز يا نيمه‌باز کردند و با کرکره پايين در مغازه‌ها حضور دارند نيز چراغ‌ها را خاموش نگه داشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش خبرنگار کلمه از بازار تهران حاکی است که امروز (پنجشنبه ۱۳ مهرماه) هم بازار تهران تقريبا تعطيل است.

بر اساس اين گزارش، صبح روز پنجشنبه را بازار با تعطيلی آغاز کرد و مغازه هايی که صاحبان آنها برای دقايقی محل کسب خود را باز يا نيمه باز کردند و با کرکره پايين در مغازه ها حضور دارند نيز چراغ ها را خاموش نگه داشته اند.

بدين ترتيب به طور کلی، فضای تعطيلی و تاريکی بر بازار حاکم است.

گزارش خبرنگار کلمه حاکی است که بعد از ظهر ديروز و به دنبال آنکه اصناف مختلف در اعتراض به بی ثباتی اقتصادی و سوء مديريت دولت، کسب و کار خود را تعطيل کردند و با شعارهای اعتراضی راهی خيابان ها شدند، ماموران امنيتی و پليس حضور گسترده ای در بازار داشتند.

طبق اين گزارش، حجم حضور پليس به حدی بود که در ورودی بازار عباس آباد که مغازه های طلا و جواهر در آن است، سربازان نيروی انتظامی به فاصله هر دو متر مستقر شده بودند و لباس شخصی های بی سيم به دست نيز آشکارا مشغول گشت زنی در بازار بودند، به طوری که حضور آنها توجه هر عابر و رهگذری را جلب می کرد.

ديروز تمام بانک های خصوصی نيز با بستن بازار، از ارائه خدمات به مشتريان خودداری کردند و فروشندگانی که با راهپيمايی معترضان، که گزارش ابتدايی آن در اينجا و گزارش تفصيلی آن در اينجا آمده، همراه نشده بودند هم در سبزه ميدان تجمع کرده بودند.

به گفته بازاريان و کسبه، محدوده ی درگيری های پليس با معترضان در بعدازظهر روز چهارشنبه، تا خيابان های اکباتان، فردوسی، جمهوری و ميدان حسن آباد هم گسترده شده بود و اين حجم ناآرامی ها باعث شده بود که تمام خيابان های منتهی به بازار به طور کامل مسدود شود و همچنين ترافيک سنگينی در محدوده های اطراف ايجاد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016