سه شنبه 18 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامشخص بودن سرنوشت یک زندانی سیاسی کُرد بعد یک سال بازداشت

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که رضا ملازاده ۲۵ ساله فرزند احمد اهل یکی از روستاهای تابعه شهرستان سلماس در اواخر تابستان ۱۳۹۰ در هنگام ورود به شهر پاوه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شده و از آنجا به یکی از بازداشتگاهای سپاه پاسداران در شهر کرمانشاه منتقل شده و از آن‌زمان تا به حال اطلاعی از سرنوشت این جوان کُرد بدست نیامده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این منبع نزدیک به خانواده همچنین مدعی شد که چند ماه بعد از بازداشت از طریق یکی از نزدیکانشان که با دستگاهای امنیتی همکاری داشته است در جریان بازداشت او در استان کرمانشاه قرار گرفته‌اند. این فرد امنیتی به خانواده وی اطلاع داده که فرزندشان در یکی از بازداشتگاهای امنیتی شهر کرمانشاه نگهداری می‌شود. او همچنین گفته است که اتهام آقای ملازاده عضویت در پژاک بوده و با همین اتهام تحت بازجویی قرار دارد. بعد از اطلاع خانواده از بازداشت فرزندشان، پدر او با توجه به دوری مسافت سلماس تا کرمانشاه به ستاد خبری اداره اطلاعات و سپاه کرمانشاه مراجعه کرده است اما آنها از وجود چنین شخصی در بازداشتگاهای امنیتی ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند و علی رغم پیگیری پدر او به اداره اطلاعات شهرهای سنندج و تهران باز هم اطلاعی از وضعیت فرزندش کسب نکرده است.

این منبع نزدیک به خانواده رضا ملازاده مدعی شده است که بعد از پیگیری فراروان از طریق یکی از آشنایان دیگر که نزدیک به نهادهای امنیتی است مطلع شد‌ه‌اند که وی به هنگام بازداشت زخمی شده است و وضعیت سلامتی او وخیم است. خانواده این شهروند کُرد به دلیل بی خبری از وضعیت فرزندشان در طول یک سال گذشته احتمال می‌دهند که به دلیل اتهام اسنگین اعلام شده، این جوان ۲۵ ساله کُرد در بازداشتگاهای امنیتی تحت شکنجه کشته شده باشد و از ترس اطلاع رسانی در این خصوص، نهادهای امنیتی در خصوص وضعیت او اعلام بی‌اطلاعی می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016