پنجشنبه 4 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نايب رئيس کميسيون شورا‌ها: احمدی نژاد مسئوليت مشکلات اقتصادی را پذيرفت

• خيلی از مسائل و مشکلات پيش آمده در سطح اجتماعی و اقتصادی و در سطح منازعات بين قوا، در سايه تعامل و همکاری حل خواهد شد.


ايلنا ـ نايب رئيس کميسيون شورا‌ها گفت: جلسه فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی که با حضور احمدی‌نژاد تشکيل شد، نتايج رضايت بخشی داشت و به اعتقاد من اين جلسات بايد در سطح فراتری بين نمايندگان و دولت برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی اصغر زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در خصوص جلسه اخير فراکسيون اصولگرايان با رئيس جمهور اظهار داشت: نشست اخير فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی که با حضور آقای احمدی‌نژاد برگزار شد، نشست خوبی بود و به اعتقاد من اين نشست‌ها بايد در سطح فراتری بين هيات دولت و نمايندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

زارعی ضمن اشاره به پيامدهای برگزاری اينگونه نشست‌ها در ادامه افزود: خيلی از مسائل و مشکلات پيش آمده در سطح اجتماعی و اقتصادی و در سطح منازعات بين قوا، در سايه تعامل و همکاری حل خواهد شد.

وی ادامه داد: راهبرد دشمن برای پيشبرد اهدافش ايجاد اختلاف بين مسوولان نظام است. ما بايد اين فرصت را از دشمن بگيريم. اين فرصت بايد زمينه نشست‌های مشترکی را فراهم کند که بتوانيم به راهکارهای کاربردی دست پيدا کنيم.

نماينده مردم تبريز با اشاره به راهکار‌هايی که مجلس و هيات دولت برای خروج از شرايط فعلی می‌توانند ارائه دهند گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای تسهيل اجرای امور می‌تواند قوانينی را تصويب کند و از طرفی ديگر قوه مجريه می‌تواند با ارجاع مشکلاتی که امکان بررسی آن‌ها در کميسيون‌های تخصصی وجود دارد با مجلس همکاری و تعامل داشته باشد.

به گفته زارعی موضوع اصلی امروز ايران اين است که قوه مجريه و قوه مقننه در تعامل با يکديگر مسير را برای حضور مردم در صحنه فراهم کنند.

احمدی‌نژاد مسئوليت مشکلات اقتصادی را پذيرفت

زارعی به مباحث مطرح شده در اين نشست اشاره و تصريح کرد: مباحثی همچون مشکلات اقتصادی، تعامل ميان مجلس و دولت، عدم تنش زايی بين سران قوا در اين جلسه مطرح شد. با توافق حاضران در نشست قرار شد که اين جلسات ادامه پيدا کند.

وی حضور احمدی‌نژاد در اين نشست را متفاوت از قبل دانست و افزود: احمدی‌نژاد در اين جلسه متفاوت از قبل ظاهر شد. او با روی گشاده از انتقاداتی که به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد داشتيم، استقبال کرد و مسئوليت مشکلات اقتصادی پيش آمده را پذيرفت.

عضو کميسيون شورا‌ها تعامل مجلس و دولت را در شرايط فعلی مناسب‌ترين راهکار برای خروج از شرايط فعلی دانست و خاطر نشان کرد: اين الگو، الگوی مناسبی است که می‌تواند در بخش‌های ديگر نيز اثر گذار باشد و بر اساس آن می‌توانيم حرکتی رو به جلو داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016