پنجشنبه 4 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صعود دوباره قيمت‌ها در بازار خودرو

دنيای اقتصاد ـ اين هفته در بازار خودرو کشور باز هم منحنی قيمت‌ها رشد کرد تا مشخص شود حباب آن به اين زودی‌ها شکسته نخواهد شد. به گفته فعالان بازار، همچنان کمبود عرضه و نوسان نرخ ارز اصلی‌ترين دلايل افزايش قيمت در بازار خودرو کشور به حساب می‌آيند.

در بين خودروهای وارداتی اين هفته هيوندايی سوناتا ۹ ميليون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۲۵ ميليون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم ۱۴۰ ميليون تومان به فروش می‌رود و برای خريد هيوندايی IX۵۵ نيز بايد ۱۷۰ ميليون تومان هزينه کرد که اين موضوع از جهش ۱۰ ميليونی اين خودرو حکايت دارد. هم‌اکنون کيا اسپورتيج نيز ۱۲۰ ميليون تومان به فروش می‌رود و اين موضوع نشان می‌دهد اسپورتيج ۵ ميليون تومان گران شده است. سراتو هم به قيمت ۸۰ ميليون تومان رسيده و سوزوکی کيزاشی نيز ۹۵ ميليون تومان خريد و فروش می‌شود. اين دو خودرو به ترتيب هشت و ۲۰ ميليون تومان رشد قيمت در هفته جاری داشته‌اند. همچنين تويوتا اوريون نيز ۱۱۵ ميليون تومان قيمت دارد و کرولا هم ۹۰ ميليونی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بين خودروهای داخلی نيز برخی اعضای خانواده پژو باز هم اين هفته گران شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تيپ ۲ با توجه به افزايش قيمت پنج ميليون تومانی خود، ۳۱ ميليون تومان به فروش می‌رسد.

در بين ديگر مدل‌های ۲۰۶، تيپ ۶ نيز رشد قيمتی چهار ميليونی داشت، به نحوی که هم‌اکنون ۴۰ ميليون تومان خريد و فروش می‌شود. همچنين از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نيز خبر می‌رسد که آنها هم با افزايش قيمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V۸ قيمتی برابر با ۳۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که اين موضوع از رشد قيمت چهار ميليونی آن حکايت می‌کند.

همچنين مدل V۹ نيز که اتومات به حساب می‌آيد و گران‌ترين مدل ۲۰۶ است، هم‌اکنون ۴۱ ميليون تومان به فروش می‌رسد و اين موضوع نشان می‌دهد V۹ سه ميليون تومان رشد قيمت داشته است. در کنار افزايش قيمت برخی مدل‌های ۲۰۶، پژو ۲۰۷ هم افزايش قيمت را تجربه کرد و چهار ميليون تومان گران شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷ اتومات قيمتی برابر با ۴۴ ميليون تومان دارد، حال آنکه هفته گذشته چهار ميليون تومان ارزان شده بود. در بين ديگر محصولات ايران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قيمتی برابر با ۲۱ ميليون تومان دارد و اين موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ نتوانسته ثباتی نسبی در قيمت داشته باشد.

اين خودرو همچنين در مدل TU۵ قيمتی برابر با ۱۹ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. از بازار پارس نيز خبر می‌رسد قيمت مدل سال آن به ۳۰ ميليون تومان رسيده و مدل دوگانه سوز آن نيز ۲۹ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش می‌شود. پارس نيز افزايش قيمتی چند ميليونی طی هفته جاری داشته است.

در بين مدل‌های سمند نيز در حال حاضر سمند SE با قيمتی معادل ۱۹ ميليون تومان به فروش می‌رود و مدل EF۷ هم ۲۱ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان خريد و فروش می‌شود. اين دو مدل از سمند به ترتيب چهار و دو ميليون تومان رشد قيمت داشته‌اند.

اما به سراغ تک شاسی بلند ايران خودرو يعنی سوزوکی گرندويتارا برويم، خودرويی که ۹۵ ميليون تومان در مدل فول خود قيمت دارد و کلاس ۵ آن نيز ۸۹ ميليون تومان به فروش می‌رسد، اما در بين ديگر خودروهای داخلی، اين هفته مگان باز هم گران شد. اين خودرو هم‌اکنون ۵۹ ميليون تومان خريد و فروش می‌شود. اين موضوع از رشد قيمت يک ميليون تومانی مگان طی هفته جاری حکايت دارد.

ماکسيما هم در اين هفته افزايش قيمت را تجربه کرد و هفت ميليون تومان گران شد. اين خودرو در حال حاضر ۸۷ ميليون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پرايد ۱۱۱ نيز هم‌اکنون ۱۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش می‌شود و مدل ۱۳۲ آن نيز ۱۲ ميليون تومان به فروش می‌رود. تندر-۹۰ نيز ظاهرا به مرز ۲۶ ميليون تومان رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016