سه شنبه 9 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض صنفی کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر همچنان ادامه دارد

ايلنا ـ کارگران فصلی که به کار تخصصی بريدن نی اشتغال دارند خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همچنين افزايش دستمزد ماهانه خود هستند.


کارگران فصلی «نی‌بر» کشت و صنعت شوشتر در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای چندمين بار متناوب طی يک سال اخير ضمن يک اعتراض صنفی دست از کار کشده و تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده اين کارگران به ايلنا گفت: دو هزار کارگر «نی بُر» کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، از صبح روز يکشنبه دست از کار کشيده و در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده‌اند.

اين کارگر افزود: کارگران فصلی که به کار تخصصی بريدن نی اشتغال دارند خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همچنين افزايش دستمزد ماهانه خود هستند.

رفع مشکلات سنوات و باقی ماندن معضل طبقه‌بندی مشاغل

دبير اجرايی خانه کارگر اهواز ضمن تاييد اعتراض صنفی و تجمع کارگران نی بر کارون شوشتر، اظهار کرد: کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر برای چندمين بار است که نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و محاسبات سنواتی خود تجمع و اعتراض می‌کنند.

آقايار حسينی ادامه داد: مشکلات سنواتی اين کارگران هم اکنون رفع شده است ولی همچنان قانون طبقه‌بندی مشاغل در خصوص اين کارگران اجرا نمی‌شود.
به گفته اين فعال کارگری بسياری از اين کارگران به سن بازنشستگی رسيده‌اند اما به دليل تعويق در پرداخت حق بيمه توسط کارفرما امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزايای تامين اجتماعی را ندارند.
دبير خانه کارگر اهواز اضافه کرد: مشکلات صنفی کارگران با واحد‌های توليدی استان همچنان به قوت خود باقی است و در بخشهای مختلف توليدی کماکان کارگران با تاخير حقوق و دستمزد مواجه‌اند.

گفتنی است تماس خبرنگار ايلنا برای پی گيری مشکلات کارگران با مسئولان اين کارخانه بی‌نتيجه مانده است، علاوه بر آن رئيس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی شوش‌تر نيز حاضر به پاسخگويی در اين زمينه نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016