پنجشنبه 11 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۷۲ ساعت اعتصاب غذا "با نسرین ستوده" در تورنتو کانادا

torNasrinS-hungerS.jpg
گزارش دریافتی - پس از اعلام اعتصاب غذای زندانی سیاسی نسرین ستوده با فراخوان ٣نفر از ایرانیان مقیم تورنتوکه بعدا هم یک نفر دیگر به آنان اضافه شد به پشتیبانی و همگامی با نسرین ستوده یک اعتصاب غذای ۷۲ ساعته در میدان ملست من تورنتو اعلام شد که بلافاصله در این میدان چادر اعتصاب غذا برپاشده و خانم ها گلوریا یزدانی (کارگردان تاتر) و نسرین خاتم (فعال حقوق زنان) و آقایان کاوس صوفی(فعال امور پناهندگان) و جوان فعال اجتماعی یاسر شفیعی که فراخوان دهنده اولیه بودند دست به اعتصاب غذای تر زدند. این فزاخوان به سرعت مورد توجه ایرانیان تورنتو قرار گرفته و دسته دسته از گرو های مختلف با عقاید و منش های مختلف به این چادر آمده و همگامی خود را اعلام داشته و مدتی با این اعتصابیون بسر برده و پلاکاردهایی که مرتبط با اعتصاب غذای نسرین ستوده بود به حمایت از او و آزادی زندانیان سیاسی در دستان خود گرفتند.

از نکات جالب این همبستگی با نسرین ستوده و زندانیان سیاسی گرد آمدن گروه های مختلف با عقاید متفاوت بود که در دیگر موارد به سختی اشتراک عمل پیدا می کردند و اما این بار در زیر یک سقف به گرمی بر روی هم آغوش گشودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته جالب دیگر در میانه این اعتصاب، "طوفان سندی" هم شروع به خود نمایی کرد و با اینکه از سوی پلیس و شهرداری اعلام شد که بخاطر ایمنی باید چادر را جمع کنند و به سر پناه های امن بروند و وحشت تورنتو را فرا گرفته بود اما اعتصاب کنندگان و پشتیبانان باز هم دست از اعتصاب غذای خود بر نداشته و در زیر سرپناه نزدیک چادر شب را به اعتصاب گذرانیدند و بسیاری هم نیمه شب به آنان سرزده و همبستگی شیرین و عارفانه ای را در حمایت از نسرین ستوده و زندانیان سیاسی بر پا داشتند.

سر انجام روز سه شنبه ٣۱ اکتبر ساعت ۲ بعد از ظهر ایرانیان تورنتویی پس از ۷۲ ساعت اعتصاب غذا و همبستگی با نسرین ستوده و زندانیان سیاسی به گرد هم آیی خود خاتمه داده و در پایان اعلام داشتند تا حصول نتیجه به اقدامات مختلف خود ادامه خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016