دوشنبه 15 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفی تاج زاده: خط قرمز اقتدارگرايان زندان اوين است نه تاسيسات هسته ای و پايگاه های نظامی


به گزارش نوروز، اين زندانی سياسی با بيان اين نکته که اقتدارگرايان نشان داده اند حاضرند حتی اجازه بازديد از تاسيسات انرژی هسته ای و پايگاههای نظامی را به بازرسان خارجی بدهند ولی هيچ نظارتی بر زندان اوين را بر نمی تابند، خط قرمز آنان را زندان اوين و مسايل حقوق بشری عنوان می نمايد.

متن کامل تازه ترين اظهار نظر اين عضو دربند جبهه مشارکت ايران اسلامی در پی می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ايران امروز همه چيز برعکس است. رئيس کميسيون حقوق بشر که در همه دنيا وظيفه اش اين است که ببيند کجا حقوق محکومين سياسی و غيرسياسی تضييع می شود و آن ها را بيان کند و از حقوق مظلومين دفاع کند، در ايران مسئولش برادر رئيس قوه قضائيه است و مأموريتش تأييد همه اقدامات غيرقانونی و تکذيب واقعيت ها و توهين به محکومين و زندانيان سياسی و دفاع مطلق از عملکرد برادرش و دستگاه قضائی است. حالا که نزديکان رئيس دولت هم کارشان به قوه قضائيه کشيده و احمدی نژاد هم جرأت پيدا کرده و اعلام می کند که حکم جوانفکر غيرعادلانه است، مقامات قضائی و از جمله اين دو برادر به گونه ای از همه احکام صادره توسط قضات در محکوميت زندانيان سياسی دفاع می کنند که گويی تک تک اين احکام را شخص رهبر صادر کرده و خدشه به هر حکمی خدشه به کل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است!

در حقيقت اين ها با رفتارشان نشان دادند که خط قرمزشان انرژی هسته ای نيست چون درها برای بازديد بازرسان خارجی باز است و حتی اجازه بازديد از پايگاه های نظامی را داده اند و در آينده نيز اجازه خواهند داد. خط قرمز اقتدارگراها از صدر تا ذيل بازديد از زندان اوين و بررسی اوضاع حقوق بشر در ايران است و در اين زمينه هيچ نظارتی را چه خارجی چه داخلی حتی اگر درخواست رئيس دولت باشد، برنمی تابند. و اين در حالی است که خود به راحتی درباره وضعيت زندان های کشورهای ديگر از جمله گوانتانامو و ابوغريب اظهارنظر می کنند و رفتار دولت های ديگر را محکوم می کنند اما ديگران نبايد در مورد اوين و کهريزک پرسش کنند و نظر دهند چون دخالت در امور داخلی ايران است.

در هر حال از نظر ما نقض حقوق بشر در اوين و کهريزک همان قدر مذموم و محکوم است که در ابوغريب و گوانتانامو و هيچ دولتی حق ندارد به بهانه حاکميت ملی، حقوق اتباع خود را نقض کند و به ويژه با منتقدين و مخالفين سياسی خود با شکنجه و توهين و تحقير و اهانت برخورد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016