دوشنبه 13 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيگيری فعالان زن در مورد نسرين ستوده ادامه دارد؛ مراجعه به قوه‌ی قضاييه برای ديدار با مسئولان

فعالان حقوق زنان روز دوشنبه ۱۲ آذرماه، در ادامه‌ی حرکت ديروز خود، برای پيگيری وضعيت نسرين ستوده وکيل و مدافع حقوق زنان به قوه قضاييه مراجعه کردند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تغيير برای برابری: فعالان حقوق زنان امروز دوشنبه ۱۲ آذر ماه، در ادامه‌ی حرکت ديروز خود، برای پيگيری وضعيت نسرين ستوده وکيل و مدافع حقوق زنان به قوه قضاييه مراجعه کردند. به گفته يکی از اين فعالان بعد از ورود به اداره کل دبيرخانه قوه قضاييه به سه نفر از آن ها اجازه ديدار با کارشناس اين اداره داده شد. کارشناس مزبور که به گفته‌ی مراجعان برخورد مناسبی نيز با آنها داشته ضمن شنيدن ابراز نگرانی آنها از وضعيت سلامتی نسرين ستوده، مقدمات ديدارشان با نوری معاون رئيس سازمان زندان‌ها را فراهم کرده است.

نوری به اين فعالان که خواستار انتقال نسرين ستوده به يک کلينيک تخصصی جهت مداوا و درمان بودند گفت که فقط آقای خندان به عنوان يک شخصيت حقيقی و عضو خانواده، می تواند چنين درخواستی از قوه قضاييه داشته باشد و اين فعالان نمی توانند چنين تقاضايی داشته باشند. نوری نامه ای را که جمعی از فعالان زن خطاب به رياست قوه قضاييه نوشته بودند برای ثبت و تحويل به لاريجانی نپذيرفت.

او همچنين در ادامه‌ی صحبت‌های خود متذکر شد که بهداری زندان اوين به وضعيت جسمانی نسرين ستوده رسيدگی می کند اما فعالان ابراز کردند که در حال حاضر به اعضای بدن خانم ستوده به علت اعتصاب آسيب های جدی وارد شده و بايد به يک بيمارستان تخصصی منتقل شوند.

در اين ديدار همچنين فعالان خواهان رسيدگی به خواسته های اين وکيل يعنی رفع ممنوعيت خروج از کشور مهرواه و ساير خواسته های به حق وی در ارتباط با ملاقات حضوری و تماس تلفنی با فرزندانش شدند. آنها اعلام کردند که در روزهای آينده مراجعات خود را به مراجع ذی‌صلاح ادامه خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016