سه شنبه 29 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفره هفت سين در مطب پزشکان ايرانی مقيم آلمان، جواد طالعی

يک پزشک ايرانی مقيم فرانکفورت آلمان، امسال ضمن چيدن سفره هفت سين در مطب خود، ساير پزشکان، وکلا، بازرگانان و مديران موسسات ايرانی را دعوت کرده است که با اقدام مشابه آئين های نوروزی را به آلمانی ها و ساير ملت های جهان بشناسانند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويژه خبرنامه گويا

دکتر داريوش کاشانی، در شمار آن گروه از پزشکان ايرانی است که ضمن اشتغال به طبابت، فعاليت های اجتماعی زيادی دارد و در حوزه زندگی خود از اين فعاليت ها پشتيبانی می کند. او در آستانه نوروز دست به ابتکاری زده است که اگر از سوی ساير پزشکان و صاحبان ايرانی تبار مشاغل پر مراجعه کننده آلمان دنبال شود، می تواند در ايجاد تفاهم و تبادل فرهنگی ميان ايرانيان و آلمانی ها بسيار موثر باشد.

دکتر کاشانی، امسال نه تنها مطب خود را به سفره هفت سين آراسته، بلکه براساس مطالعات يک پژوهشگر ايرانی جزوه ای نيز درباره زمينه های تاريخی چهارشنبه سوری، حاجی فيروز، نوروز، سفره هفت سين و سيزده بدر به زبان آلمانی منتشر کرده و در اختيار مراجعان آلمانی خود قرار می دهد.

محقق ايرانی مولف اين جزوه جواد پارسای نام دارد. او فارغ التصيل علوم تربيتی با گرايش موزه ها است، عضو چند نهاد بين المللی است، در وين پايتخت اترش زندگی می کند و تاکنون تحقيقات زيادی درباره فرهنگ کهن ايران انجام داده است.

نقش نوروز در تفاهم ميان ملت ها

دکتر داريوش کاشانی درباره علت چيدن سفره هفت سين و انتشار جزوه اطلاعاتی پيرامون مراسم نوروزی می گويد:"بيش از ۱۲۰ هزار ايرانی در آلمان و نزديک به ۴ ميليون ايرانی در سراسر جهان زندگی می کنند. از اين جمعيت بزرگ صدها هزار پزشک، بازرگان، وکيل و صاحبان مشاغل ديگر هستند که هرروز مراجعان خارجی زيادی را می پذيرند. اگر آن ها نوروز هر سال با چيدن سفره هفت سين و پخش اطلاعات مختصری پيرامون نوروز توجه ملت های ميزبان را به آداب و رسوم نوروزی ما جلب کنند، گام مهمی در جهت مبادله فرهنگی و زندگی مسالمت آميز ميان ملت ايران و ساير ملت های جهان برداشته اند."

پزشک ايرانی مقيم فرانکفورت با اشاره به تجربه های شخصی خود می گويد:"بيماران من، به محض آن که وارد مطب می شوند و سفره هفت سين را که بر روی يک ميز چيده ام می بينند، درد و بيماری خود را فراموش می کنند و به تماشای آن می روند و به کسب اطلاعاتی درباره فلسفه چيدن اين ميز علاقه نشان می دهند. حتی کودکان با ديدن ماهی قرمز در تنگ بلور هيجان زيادی نشان می دهند. بزرگترها، با علاقه زياد جزوه ۱۴ صفحه ای را که درباره آئين نوروزی به آلمانی نوشته شده است دريافت می کنند تا در خانه آن را بخوانند."

موقعيت ممتاز پزشکان ايرانی در آلمان

تاثيری که به ويژه پزشکان ايرانی با دنبال کردن ابتکار چيدن سفره هفت سين می توانند بر آلمانی ها بگذارند بسيار زياد است.

هزاران پزشک، روانپزشک و دندان پزشک ايرانی در بيمارستان ها، کلينيک ها و مطب های خصوصی آلمان مشغول به طبابت هستند و در ميان آلمانی ها به دقت، توانائی و احساس مسئوليت شهره اند.

در بسياری از بيمارستان های دانشگاهی آلمان نيز، رياست برخی از بخش ها يا سرپرستی گروه های تخصصی با پزشکان متخصص ايرانی است.

جواد طالعی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016