یکشنبه 5 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به ياد بانو عفت مريدی (مادر همايون)، علی کشتگر

برای ما که همرزمان همايون بوديم، بانو عفت مريدی مادر همه ما و مادر همه جان باختگان فدائی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وقتی در آن تابستان شوم قلب پر شور و مغز پر شعور همايون ( هبت اله معينی چاغروند) به فرمان خدايان زشت روی جهل و جنايت از کار بازايستاد، بانو عفت مريدی برای همه لحظه های باقی مانده زندگی اش داغدار شد. پيش از جان باختن همايون، با وجود از دست دادن بهروز هنوز جوان بود و خنده ای برلب داشت. با مرگ همايون پير و خميده شد. رابطه اش با همايون عاشقانه بود. داغ همايون از اين زن شجاع و پرتلاش يک رهرو خستگی ناپذير راه همايون ساخت. بی گزافه، اين مادر بزرگوار يکی از ستاره های درخشان کهکشان پرستاره مادران جان باختگان راه آزادی و عدالت بود.

وقتی نخستين بار پس از کشتار ۶۷ ديدارش دست داد و در آغوشش گرفتم زير گوشم گفت: چطور می شود بعد از همايون زنده ماند؟ پاسخی جز گريستن نبود. هر دو آرام گريستيم و جمع کوچکی که ما را نظاره می کرد به همراه ما گريست. عفت خانم مريدی با وجود پيکر بيمار و رنجور تا به آخر در راه زنده نگه داشتن خاطره جان باختگان کشتار ۶۷ و دادخواهی پيگير و استوار بود.

از دست رفتن او اندوه بزرگی بر قلب همه آنهائی که او را می شناسند می نشاند، بويژه مائی که دور از ميهن هستيم و بخت شرکت در مراسم يادبود خرم آباد و تهران را نداريم.

به فرزندان، نوه ها، دوستان و جمع بزرگ خانواده جان باختگان راه آزادی تسليت می گويم.

يادش گرامی و خاطره اش جاودان!

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲
علی کشتگر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016