یکشنبه 19 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقای شهرام همایون! مشکل شما کجاست؟ ف. م. سخن

آقای شهرام همایون
قصد نداشتم در مورد توهین هایی که به من کردید مطلبی بنویسم٬ ولی یکی از دوستان ارجمندم که همواره نگران اتحاد نیروهای اپوزیسیون است از من خواست تا پاسخی به آن چه شما در برنامه ی تلویزیونی تان بیان کردید بنویسم.

متاسفانه شما مدتی ست آقای دکتر نوری زاده و تلویزیون ایشان را آماج تهمت ها و بدگویی های خود کرده اید و آن قدر در این راه پیش رفته اید که به نظر می رسد اهمیتی به مراتب بیشتر از حکومت اسلامی برای تان پیدا کرده است.

هر کس را هم که با آقای دکتر نوری زاده و تلویزیون ایشان سر و کار دارد از عنایات خود بی بهره نمی گذارید و چنان می گویید که گویی ایشان و تلویزیون ایشان مساوی است با حکومت اسلامی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از «الفردا» خواندن تلویزیون «ایران فردا» و از وابسته به عرب ها خواندن جناب دکتر نوری زاده٬ تا «مردک» خواندن منی که دست کم سی سال است علیه حکومت اسلامی به انحاء مختلف مبارزه کرده ام٬ میزان دلخوری شما را از جناب دکتر و تلویزیون ایشان نشان می دهد.

ایشان همان آقای دکتر نوری زاده ای هستند که سال ها در تلویزیون شما برنامه اجرا می کردند. ایشان همان آقای دکتر نوری زاده ای هستند که سال هاست علیه حکومت اسلامی گفته اند و نوشته اند و مبارزه کرده اند. تلویزیون ایشان تلویزیونی ست که برنامه اش با پرچم شیر و خورشید نشان شروع می شود و خاتمه می یابد. برنامه ایشان برنامه ای ست که در اول و آخر آن پرچم شیر و خورشید نشان مشاهده می شود. سایت ایشان نام خلیج همیشه فارس را بر تارک خود دارد. زبان ایشان همواره مملو از عشق به خاک ایران و تاریخ ایران و فرهنگ ایران و تمام آن چیزهایی ست که ظاهرا شما هم هوادار آن هستید.

آیا اجازه دارم سوال کنم با وجود تمام این نشانه ها٬ مشکل شما در کجاست؟ چرا به هر چه دوستی و همکاری ست که طی سال ها میان شما و جناب دکتر نوری زاده به وجود آمده پشت پا می زنید و مردمی را که چشم به دهان شما دوخته اند ناامید و دلزده می کنید؟

البته جواب های شما را شنیده ام و اگر می خواهید همان ها را که در برنامه های تان می گویید دوباره تکرار کنید نیازی به آن نیست. حتی مهم نیست که من را مورد نوازش کلامی خود قرار بدهید و هر بار خودکشی مرا به رخ ام بکشید.

شما حتی به مسئولان سایت گویا شکایت آوردید که اگر دمکراتید چرا مطلب ف. م. سخن در باره ی شما در راس سایت «گویای من» قرار دارد و جواب شما در آن جا قرار ندارد که دوستان ارجمند سایت گویا بلافاصله و به درستی مطلب مرا از پیشانی سایت برداشتند. اما شما در مجله ی «فردوسی» آقای قهرمان ابتدا مطلب خودتان را منتشر کردید و بعد مطلب مرا گذاشتید! یعنی ابتدا پاسخ و بعد سوال!

ولی بیایید و شما هم دمکرات باشید. بیایید و آزادمنش باشید. بیایید رنگارنگی در طیف اندیشه ها را بپذیرید. به جای بیان مطالبی که جز توهم نامی بر آن نمی توان گذاشت٬ فعالیت تان را روی حرکت های خودتان مثل «ما هستیم» و «ما نان می خواهیم» و غیره متمرکز کنید. دوستی تان با جناب دکتر را بیش از این تخریب نکنید و روحیه ی مردمی را که به شما و ایشان چشم دوخته اند از بین نبرید.

من قصد نداشتم این چند خط را بنویسم و فقط به خاطر دوست ارجمندی که سال های سال است علیه حکومت اسلامی گفته است و بی دریغ به یاری مخالفان آن برخاسته است این کار را می کنم. امیدوارم موثر افتد و شاهد دوستی و رفاقت میان شما و نزدیکان فکری شما باشیم.


از دقیقه چهل و یک به بعد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016