دوشنبه 18 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چندين زخمی و بازداشتی در پی مصادره زمين کشاورزان عرب در شهر شيبان

به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز روز جمعه ششم اوت جاری نيروهای امنيتی به منازل واماکن مردمی در شهر شيبان واقع درشمال اهواز ، هجوم برده واقدام به تخريب آنها کردند. درپی اين اقدام اهالی عرب اين شهر با نيروهای امنيتی درگير شده وشماری از آنها زخمی وشماری ديگر بازداشت شدند.

صبح روز جمعه نيروهای امنيتی به همراه ماشين آلات شهرداری شهر اهواز در اطراف شيبان حضور يافته وممتلکات خانواده ای عرب با نام جاسم زهيری را ويران کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نيروهای امنيتی ادعا کرده اند که خانمی به نام مرعشی از سکنه تهران اوراقی دردست دارد که تاريخ صدور آنها جديد است ونشان می دهد زمينی به مساحت ۳۵ هکتار از شيبان تا کوت سيد عنايه ملک خصوصی اين خانم است. خانواده زهيری اين ادعا را کاملا رد کرده واين زمين را ملک آباء واجدادی ومحل زندگی وتامين معاش خود دانسته اند.

اصرار بيش ازحد نيروهای امنيتی برتخريب ممتلکات خانواده زهيری سبب شد تا شماری از اعضای اين خانواده با نيروهای امنيتی درگير شوند. درپی آن هشت تن از اعضای اين خانواده عرب زخمی شده وتحت حراست امنيتی به بيمارستانی در شهر اهواز منتقل شدند، تاپس از مداوا به محل بازداشت انتقال داده شوند.

بنا به همين گزارش بازداشت شدگان شهر شيبان به شرح آتی هستند:
عادل زهيری و برادر وی هادی زهيری ، اديب و امين عطائی (زهيری) ،علی زهيری، حسين زهيری و امين زهيری و برادر وی جواد زهيری و حميد جاسم زهيری و جعفر بن عبيد.

درهمين راستا محسن پويا معاون عمرانی استاندار اعلام کرده است که "شهرداری برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان خود به همه کاری ازجمله فروختن زمين های غيرقانونی دست می زند".

بارها نيروهای حکومتی با به کاربردن شيوه های مختلف اقدام به مصادره زمين های کشاورزان عرب کرده اند. مهمترين طرح هايی که سطح وسيعی از زمين های کشاورزان عرب را در سرار استان مصادره کرد، طرح های توسعه نيشکر و طرح های پرورش آبزيان ومناطق آزاد تجاری و مراکز نظامی وابسته به سپاه هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016