شنبه 29 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنج فعال سياسی آذربايجانی از زندان تبريز به محل نامعلوم تبعيد شدند

بنا به گزارش دريافتی از زندان مرکزی تبريز، ساعت ۳ بعد از ظهر امروز ۲۹ تير ماه، ۵ فعال سياسی آذربايجانی محبوس در اين زندان که در اعتصاب غذا به سر می‌برند از اين زندان به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت (يوروش) مهر علی‌بيگلو، لطيف حسنی، شهرام رادمهر، بهبود قلی‌زاده و محمود فضلی که در هشتمين روز اعتصاب غذای خود در اعتراض به حکم شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبريز به رياست باقرپور مبنی بر ۹ سال حبس تعزيری برای هر کدام از آن‌ها به سر می‌برند، ظهر امروز با دستور دادستان تبريز، خليل‌اللهی با کليه‌ی وسايل از زندان فراخوانده شده و به محل نامعلومی تبعيد شده‌اند.

به گفته‌ی هم‌بندی‌های اين زندانيان تنها دادستان از محل تبعيد اين زندانيان مطلع است. پيش‌تر و در تاريخ دوشنبه ۲۴ تير ماه در مراجعه‌ی خانواده‌ی ايشان به دادستانی تبريز، اين زندانيان از سوی دادستان تهديد به تبعيد به زندان‌های دور از تبريز شده بودند.

رهبران «يئنی گاموح» در مذاکرات خود با دادستان تبريز، بر خواسته‌های خود پافشاری کرده و هدف از اعتصاب غذا را استيفای حقوق تضييع شده‌ از جمله حق اعتراض به احکام ظالمانه‌ی زندان طولانی مدت خود عنوان کرده بودند.

اين در حالی است که شرايط جسمی اين زندانيان وخيم گزارش شده است. شهرام رادمهر صبح امروز بر اثر خون‌ريزی معده در درمانگاه زندان تبريز بستری شده و بهبود قلی‌زاده به دليل بيماری کليوی که بر اثر اعتصاب غذا تشديد شده است در روز پنج‌شنبه ۲۷ تير ماه به بيمارستان اعزام شده بود. هم‌چنين محمود فضلی در روزهای اخير ۳ بار دچار تهوع شديد شده و به بيمارستان اعزام شده بود.

تبعيد غيرقانونی اين زندانيان و عدم توجه مسولان به خواسته‌های آنان موجب نگرانی خانواده‌ها و دوستان اين فعالين سياسی آذربايجانی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016