شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به چهار مدافع حقوق بشر در زندان اوين: به اعتصاب غذايتان پايان دهيد

وکلا و فعالان حقوق بشر در مرکز حاميان حقوق بشر و کانون مدافعان حقوق بشر از عبدالفتاح سلطانی، سعيد مدنی، امير خسرو دلير ثانی و مهدی خدايی که در زندان اوين برای حمايت از حقوق زندانيان بيمار دست به اعتصاب غذا زده اند درخواست کرده اند که با توجه به اينکه بخشی از خواسته های اعتصاب کنندگان تا کنون از سوی مسئولان زندان بر آورده شده است و به دليل اينکه خود اعتصاب کنندگان از وضعيت سلامتی خوبی برخوردار نيستند، به اعتصاب غذای خود پايان دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرهای رسيده از وضعيت زندانيان سياسی، عقيدتی بيمار و اعتصاب غذا کنندگان بند ٣٥٠ زندان اوين، حاکی از اين است که در پنجمين روز از اعتصاب غذای زندانيان، حال برخی از ايشان رو به وخامت گذاشته است و از ديگرسو بخشی از خواسته های اعتصاب غذاکنندگان که رسيدگی به وضعيت زندانيان بيمار بود، از سوی مقامهای زندان برآورده شده است.

عبدالفتاح سلطانی وکيل و مدافع حقوق بشر در پنجمين روز از اعتصاب غذا دچار درد در قفسه سينه ، شل شدن عضلات بدن و افت فشار خون شده به نحوی که مجبور شده اند وی را به بهداری اوين منتقل کرده و تحت مراقبت و معاينات اوليه قرار دهند.

سعيد مدنی ديگر اعتصاب غذا کننده ای است که حدود دو ماه پيش خود جراحی کيسه صفرا داشته و بديهی است که در حال گذراندن دوران نقاهت بعد از جراحی است و بايد تحت مراقبت ويژه و تغذيه مناسب قرارگيرد.

مهدی خدايی و امير خسرو دليرثانی که برای چندمين بار در دوران حبس خود دست به اعتصاب غذا زده اند از نظر قوای جسمانی وضعيت مساعدی ندارند با اين وجود انسانيت، غيرت و همت آنان برای دستيابی به عدالت ستودنی است.

مدافعان حقوق بشری که در دفاع از حقوق ساير زندانيان بيمار دست به تنها راه اعتراضی يعنی اعتصاب غذا زده اند، خود از نظر سلامتی در وضعيت نامساعدی به سر می برند.

از اينرو ما، وکلا و مدافعان حقوق بشر با ابراز نگرانی از وضعيت سلامتی همکاران و همراهانمان در زندان با انتشار اين بيانيه از عبدالفتاح سلطانی، سعيد مدنی، امير خسرو دلير ثانی و مهدی خدايی درخواست می کنيم با توجه به اينکه:

- مصطفی دانشجو و حميد رضا مرادی از وکلای دراويش بدون دستبند و پابند به بيمارستان اعزام شدند.
- کيوان صميمی بعد از بيش از يک سال پيگيری به بيمارستانی خارج از زندان منتقل شد.
- به پدر حسين رونقی ملکی اجازه داده اند که اقدامات لازم را برای بستری شدن او در بيمارستانی خارج از زندان انجام دهد.
- و به حميد نويد از زندانيان کمتر شناخته شده مشکوک به سرطان قول مساعد داده اند که اقدامات لازم برای اعزام او به بيمارستان يا مرخصی انجام دهند.

و نيز با وجود اينکه می دانيم اعزام تنی چند از زندانيان شناخته شده بيمار به بيمارستانها همه خواسته شما نبوده و نيست و بر ما روشن است که رسيدگی به وضعيت همه زندانيان بيمار بويژه رسيدگی به وضعيت سلامتی زندانيان گمنام خواسته اصلی شماست که جان خود را بر سرآن گذاشته ايد، اما از شما می خواهيم بيش ازاين سلامتی و جان خود را به خطر نيندازيد و به اعتصاب غذای خود پايان دهيد!

جان شما و سلامتی شما سرمايه فعالان حقوق بشر در ايران و سرمايه مردم ايران است. مطمئن باشيد ما فعالان حقوق بشر در بيرون از زندانها پيگير خواسته های شما خواهيم بود.

وکلای مرکز حاميان حقوق بشر و کانون مدافعان حقوق بشر
۱۷ آبان ماه ۱۳۹۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016