یکشنبه 12 آذر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلوگيری از انتشار SMSها در آستانه انتخابات، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی - ارتباطات

به گفته‌ی رييس هيات مديره‌ی شرکت مخابرات ايران، برای جلوگيری از انتشار SMSهای مخرب انتخاباتی، ارتباط اينترنت با سرور SMS مخابرات قطع می‌شود و کسی نمی‌تواند به شکل غيرمجاز و ناشناخته از طريق اينترنت وارد اين سرور شود و پيامی به مشترکان ارسال کند.

وفا غفاريان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی نحوه‌ی جلوگيری از انتشار SMS‌هايی که محتوای مخرب دارند و در زمان انتخابات ۲۴ آذرماه ارسال می‌شوند، اظهار کرد: کسانی که SMSهای مخرب می‌فرستند، بيشتر افراد مجهول‌الهويه هستند که اين کار را از طريق تلفن همراه انجام نمی‌دهند، چراکه در اين صورت سريعا فرستنده‌ی آن مشخص می‌شود.

او افزود: در انتخابات قبلی با استفاده از اينترنت، SMS‌های مخربی به مشترکان ارسال می‌شد که هويت اين افراد قابل شناسايی نبود، اما برای اولين بار در انتخابات پيش رو اين امکان وجود دارد تا مسيرهای کسانی که از طريق اينترنت اين نوع SMSها را ارسال می‌کنند، در اينترنت شناسايی و ارتباط آن‌ها قطع شود؛ همچنين اگر هويت کاربر مورد نظر شناسايی شود پيگيری قضايی نيز قابل انجام خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: اين امر به کنترل محتوای SMS مشترکان ربطی ندارد؛ چراکه همه مشترکان شبکه دارای هويت هستند.

غفاريان گفت: از روز گذشته، ۱۱ آذرماه با آغاز تبليغات کانديداها، اين کنترل‌ها در حال انجام است و تا يک روز بعد از انتخابات يعنی ۲۵ آذرماه ادامه دارد.





















Copyright: gooya.com 2016