یکشنبه 23 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه اخراج مهاجران افغان از ايران، بی بی سی

مقامات غرب افغانستان می گويند که ايران ۴۱ افغان ديگر را اخراج کرده و گفته است که آنها اجازه ندارند در اين کشور کار کنند.

اين اقدام در حالی صورت گرفته که مقامات محلی پس از اخراج های روزهای گذشته از دولت ايران خواسته بودند به خاطر شرايط بد جوی و برودت هوا پناهجويان را اخراج نکنند.

بنا به انتظار اين مقامات شمار بيشتری از کارگران افغان در طی امروز (۱۳ ژانويه، ۲۳ ديماه) از طريق مرز "اسلام قلعه" در نزديکی شهر هرات اخراج خواهند شد.

دولت ايران در روزهای گذشته بالغ بر چهارصد پناهنده "غيرقانونی" افغان را از اين کشور اخراج کرده است که اغلب آنها مردان جوانی هستند که برای پيدا کردن کار به اين کشور مهاجرت کرده اند.

روز پنجشنبه (۱۰ ژانويه) مقامات محلی هرات، در غرب افغانستان، گفتند۱۷۰ پناهجوی افغان از ايران اخراج شدند.

يک روز قبل از آن (چهارشنبه،۹ ژانويه)، دولت ايران ۱۶۰ پناهجوی افغان را اخراج کرده و آنها را در هوای سرد و برفی، به مرز فرستاده بود.

مقامات وزارت خارجه افغانستان پيشتر گفته بودند که ادامه اخراج پناهجويان افغان از سوی ايران می تواند بر روابط دو جانبه تاثيرگذار باشد.

رئيس اداره مهاجرين هرات نيز گفته بود که "دولت افغانستان انتظار چنين اقدامی (اخراج مهاجرين در هوای سرد و برفی) را از جمهوری اسلامی ايران نداشته است، به خصوص که اين عمل در حالی صورت گرفته که دو طرف روابط دوستانه و نزديکی دارند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دولت ايران اوايل ماه جاری ميلادی اعلام کرد که يک و نيم ميليون مهاجر فاقد اسناد قانونی برای اقامت در اين کشور را، در صورتی که از ايران خارج نشوند، تا پنج سال زندانی می کند.

دولت افغانستان اعلام کرده است که هنوز آمادگی پذيرش مهاجران اخراجی را ندارد و در صورت هجوم آنها، يک فاجعه در انتظار کشور خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016