سه شنبه 25 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير کل اتباع خارجی وزارت اطلاعات: ۱۳ درصد قتل‌های کشور توسط اتباع خارجی صورت می‌گيرد، فارس

خبرگزاری فارس: مدير کل اتباع خارجی وزارت اطلاعات گفت: ۱۳ درصد قتل ها در کشور توسط اتباع خارجی خصوصاً اتباع افغانی صورت می گيرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوين، علی قائمی امروز در همايش ساماندهی اشتغال اتباع خارجی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد بيان داشت: ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر اتباع خارجی در کشور وجود دارد که ۲۰۰ هزار نفر آنها عراقی و ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر آنها افغانی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر اين تعداد اتباع خارجی در کشور يک ميليون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت داوطلبانه از کشور خارج شده اند که ۱۵۰ هزار نفر آنان عراقی بودند.
مدير کل اتباع خارجی وزارت اطلاعات اضافه کرد: طبق آماری که در سال ۷۹ گرفته شده است ۳۰ هزار ازدواج غير‌قانونی توسط اتباع خارجی در کشور صورت گرفته که حاصل اين ازدواج ۸۰۰ هزار فرزند بدون هويت بوده است که ادعای تابعيت جمهوری اسلامی ايران را دارند.
وی افزود: در حال حاضر هشتصد هزار تا يک ميليون از ظرفيت اشتغال کشور در اختيار اتباع خارجی است که اکثر اين افراد افغانی هستند واين در حالی است که ايجاد هر فرصت شغلی در کشور پانصد ميليون ريال هزينه دارد که متأسفانه اين اتباع خارجی اين تعداد فرصت شغلی کشور را اشغال کرده اند.
قائمی تصريح کرد: ۸ درصد زندانيان کشور اتباع خارجی هستند که اين افراد ۴ برابر اتباع ايرانی جرم خيز هستند به طوری که ۱۳ درصد قتل های کشور توسط اتباع خارجی به خصوص افغانی های صورت می‌گيرد.
وی توضيح داد: ۱۰هزار قاچاقچی از اتباع خارجی در زندان های کشور به سر می برند که از اين تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر افغانی هستند.
مدير کل اتباع خارجی وزارت اطلاعات تاکيد کرد: حضور هر اتباع خارجی در کشور ۲۳ ميليون ريال در بودجه کشور هزينه دارد و سالانه ۶ ميليارد دلار هزينه حضور اتباع خارجه بدون احتساب هزينه‌های غير‌مستقيم در کشور پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اشتغال اتباع خارجی ادامه داد: بخشی از کارشنانسان خارجی به صورت رسمی وارد کشور شده و پروژه‌های مشترکی را با کشورمان دارند که سالانه حدود هفده هزار نيروی کار خارجی با تابعيت ۱۱۲ کشور وارد کشور ما می‌شوند و همچنين ۷۰۰ نمايندگی و شعبه خارجی در کشور داريم که قسمت اعظم اين نمايندگی‌ها در بوشهر و عسلويه واقع است.
قائمی يادآور شد: ۱۸۰ مشکل در رابطه با حضور اتباع خارجی در کشور شناسائی شده است که هيئت دولت نيز با توجه به اين مشکلات مصوباتی را داشته و کميته هايی نيز در اين باره تشکيل شده است.
وی افزود: وجود اتباع خارجی در کشور در خصوص مسائل اطلاعاتی کشور و تخلفات را نيز موجب می شود که برخی از اين اتباع برای جذب نخبه گان ما به کشور می آيند خصوصا در بحث هسته‌ای چراکه می‌خواهند هم اين علم را از ما بگيرند و هم اقتصاد خود را تقويت کنند.
مدير کل اتباع خارجی وزارت اطلاعات تاکيد کرد: در رابطه با حضور اتباع خارجی در کشور بايد دقت لازم را داشته باشيم و مشکلات حاصل از حضور اين افراد را به طور ويژه مدنظر قرار دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ادامه استاندار قزوين گفت: هشدارهايی که در خصوص اتباع خارجی در کشور وجود دارد را بايد جدی بگيريم چرا که تعداد آنها در حال افزايش است و همين افزايش هزينه های زيادی را به کشور ما تحميل خواهد کرد.
سيد احمد نصری يادآور شد: يک ازمهمترين دغدغه های دولت گذشته و فعلی مسئله بيکاری است که بايد سعی شود اين مشکل را حل کنيم و برای رفع اين مشکل بايد مشاغلی که در دست اتباع خارجی است را به دست ايرانيان بسپاريم.
وی ادامه داد: کشور ما متخصص بسيار زياد دارد و کسانی که به سرنوشت کشورشان علاقمند هستند بايد از نيروهای ايرانی استفاده می کنند ما امين‌ترين کشور جهان را داريم و بايد اين امينت را حفظ نمائيم.





















Copyright: gooya.com 2016