شنبه 11 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناجا: اگر هدف گشت ارشاد دستگيري بود، بجاي «ون» اتوبوس مي‌آورد، ايسنا

رييس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي، ضمن رد برخي اظهارنظرهاي صورت گرفته در اين باره كه «گشت ارشاد تا زماني فعال است كه خودرو ون آن پر شود» ، گفت: حتي اگر افرادي مرتكب اقدامي بر خلاف قانون شوند، باز هم نيروي انتظامي براي همه ارزش قائل است و نمي‌تواند افراد را روي هم سوار كند، بلكه با پر شدن ظرفيت، گشت عازم مقر شده و دوباره به محل استقرارش باز مي‌گردد.

naja-police-ershad.jpg
به گزارش ايسنا سردار احمد روزبهاني در حاشيه آخرين روز از دوره يك‌هفته‌اي آموزش رؤساي پليس امنيت اخلاقي سراسر كشور، در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه صادقيه نيز اظهار كرد: بارها شده با بررسي موضوع برخي برخوردها كه گفته مي‌شود از ناحيه ماموران پليس زن يا مرد با مردم صورت گرفته، پي برده‌ايم كه راه انداختن چنين جوي در ميان مردم از قبل سازماندهي شده بوده است؛ بطوري كه خانمي با وضعيتي ويژه به سمت مامور گشت ارشاد حركت مي‌كند، در حالي چند دوربين وي را تحت نظر دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در ادامه يادآور شد: اين افراد به گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه به طور حتم مامور پليس به آنها تذكر دهد و در اين ميان بدون معطلي شروع به جيغ كشيدن و فرياد زدن مي‌كنند و اين در حاليست كه نه ماموري با آنها برخورد فيزيكي كرده و نه كسي كتك‌شان زده است، اما همان شب آتن بيگانه اين تصاوير جيغ زدن را پخش مي‌كند؛ بنابراين مي‌توان نتيجه گرفت موضوع از پيش برنامه‌ريزي شده است.

سردار روزبهاني يكي ديگر از عوامل جيغ و فريادهاي افراد دستگير شده را مربوط به زنان خياباني دانست و گفت: اين افراد به محض دستگير شدن تلاش مي‌كنند با معركه‌گيري از قانون فرار كنند؛ چرا كه مي‌دانند به محض انتقال آنها به مقر پليس، بلافاصله هويت و سوابقشان آشكار شده و شامل مجازات حد يا پرداخت جريمه مي‌شوند؛ از اين رو تلاش مي‌كنند با اين برخوردها و جمع كردن مردم به دور خود از مهلكه فرار كنند.

وي تاكيد كرد: ته كار چنين اتفاقاتي همچون حادثه هفته گذشته ميدان صادقيه تهران مشكوك است و قطعا اين نيست كه مامور نيروي انتظامي با زور و ضرب و شتم، كسي را به داخل خودرو گشت ارشاد برده باشد.

رييس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد «پليس گشت ارشاد در ابتدا با اعلام اين كه قصد گرفتن تعهد در داخل خودرو دارد، افراد متخلف را به داخل خودرو كشانده ، اما در ادامه به جاي اظهارات صورت گرفته، آنها را به مقر برده و اقدام به تهيه عكس و انگشت‌نگاري مي‌كند، در حالي كه امكان ارشاد لفظي و عدم بازداشت نيز وجود داشته است» توضيح داد : هيچ ماموري دروغ نمي گويد. مامور پليس با اعلام اين كه قصد اخذ تعهد دارد، فرد خاطي را به داخل خودرو برده و طبق اظهارات صورت گرفته، تعهد اخذ مي‌شود، اما در مقر پليس.

به گزارش ايسنا سردار روزبهاني تصريح كرد: مامور ناجا مي ترسد به فرد خاطي بگويد سوار خودرو شو؛ به واقع اين تيپ كه شامل مانتوي بالاي زانو روسري 5سانتيمتري مي‌شود كه ديگر با تذكر در خيابان درست نخواهد شد، بلكه با انتقال افراد بپوشش به مقر پليس، درست مي‌شود، چرا كه همه اين برخوردها براي اين است كه براي بار دوم، اين اتفاق از سوي فرد خاطي رخ ندهد.

سردار روزبهاني در پاسخ به نحوه استانداردسازي رفتار ماموران امنيت اخلاقي، اظهار كرد: قبل از راه‌اندازي اين گشتها آموزشهاي زيادي داده شده است و هر روز پس از رفع مجدد نواقص، آموزشها تكرار مي‌شود اما نبايد در كشوري با 70 ميليون نفر جمعيت، يك برخورد نيروي انتظامي را سر نيزه كرد.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر برخورد انتخابي ماموران گشت امنيت اخلاقي كه مثلا تنها در مورد افراد بدپوشش عبوري از مقابل خودرو عمل كرده يا اگر بدحجابي كمي آن طرف از حدود استقرار خودرو باشد، ماموران عكس‌العملي نشان نمي‌دهند، توضيح داد : گشت پليس امنيت اخلاقي به اندازه تعداد خودرو و ظرفيت و نيروهايش اقدام مي‌كند؛ بنابراين ممكن است شعاع ماموريت افراد تنها 500 متر باشد.

رييس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: ما كه نمي‌خواهيم دزد بگيريم بلكه اقدامات نيروي انتظامي در جهت آگاهسازي و عملكرد پيشگيرانه است.

سردار روزبهاني تاكيد كرد: هدف پليس گشت امنيت اخلاقي (ارشاد) دستگيري نيست؛ چرا كه اگر اين گونه بود خودرو ون نمي‌آورد و با اتوبوس مي‌آمد.





















Copyright: gooya.com 2016