چهارشنبه 14 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طی تعطيلات سال جديد در سراسر کشور ۵۰ ميليون سفر نوروزی صورت گرفت، روزنامه ايران

• رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری: با ادامه سفر بسياری از مردم تا ۱۶ فروردين، آمار سفرهای نوروزی همچنان در حال افزايش است


گروه اجتماعی ـ محسن جندقی: در تعطيلات نوروزی امسال بيش از ۵۰ ميليون سفر در سراسر کشور انجام شد.
يک منبع آگاه در سازمان گردشگری و ميراث فرهنگی با اعلام اين خبر به خبرنگار «ايران» گفت: در سال جديد تعداد سفرهای نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از ۲۵ درصد افزايش داشت که بيانگر نهادينه شدن سفر و گردشگری در ميان شهروندان است.
وی افزود: حجم ورود مسافران به برخی از نقاط کشور بی سابقه بوده و موجب غافلگيری ساکنان شده بود.
اين منبع آگاه با اشاره به افزايش گردشگران خارجی نيز گفت: تعداد مسافران و گردشگران خارجی نيز در نوروز امسال بيش از سال های گذشته بود. وی دليل اين افزايش را تحرک آژانس ها برای گسترش سفرهای ورودی دانست. همچنين بسياری از مسافران خارجی برای بازديد از سنت نوروز ايرانيان در فروردين وارد کشورمان شده بودند.
اسفند يار رحيم مشايی رئيس سازمان گردشگری و ميراث فرهنگی نيز در گفت وگو با «ايران» درباره افزايش سفرهای نوروزی امسال گفت: سفر در کشور به عنوان يک مسئله فرهنگی در حال نهادينه شدن است يعنی مردم برای سفر شأن و منزلت قائل می شوند.
وی افزود: به عنوان مثال در بحث سهميه بندی بنزين وقتی مردم مشاهده می کنند که دولت برای مقوله سفر شأنی قائل است و سهميه ای جدا در نظر می گيرد برای مردم نيز اهميت سفر بيشتر می شود. اين در حالی است که اولين نوروز با سهميه بندی بنزين را گذرانديم و مشاهده کرديم که تعداد سفرهای نوروزی با وجود اين مسئله افزايش پيدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رحيم مشايی با اشاره به اين که مردم ديگر پرداخت هزينه برای سفر را هزينه کردن برای يک مسئله بی اهميت نمی دانند، گفت: مردم سفر را کمک به اقتصاد کشور و جزو ضروريات زندگی می دانند و برای آشنا شدن با ميراث فرهنگی و طبيعی ارزش قائل هستند.
رئيس سازمان گردشگری و ميراث فرهنگی به توزيع سفر در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در سه نوروز گذشته با توجه به سياست های دولت نهم در حمايت از گردشگری شاهد هستيم که هر سال نسبت به سال گذشته به طور محسوس افزايش يافته است. وی افزود: توزيع اين ميزان از سفر در نقاطی که کمتر مورد توجه بوده معنادار است. به گفته وی آمار سفرهای نوروزی همچنان در حال بالا رفتن است چرا که بسياری از شهروندان تا شانزدهم فروردين سفر نوروزی را ادامه می دهند.





















Copyright: gooya.com 2016