یکشنبه 19 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت برنج از اواخر تير ماه کاهش می يابد، ايسکانيوز

- رفع کمبود در بازار برنج ايران

تهران- خبرگزاری ايسکانيوز: دبير انجمن برنج ايران با توجه به بارندگی های اخير از رفع کمبود برنج در کشور خبرداد و گفت: با يک بارندگی ديگر نه تنها کاهش توليد برطرف می شود بلکه افزايش توليد نيز خواهيم داشت.
جميل عليزاده شايق دبير انجمن برنج ايران روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويی ايران "ايسکانيوز"، بارندگی های اخير در شمال کشور موجب خرسندی و رفع نگرانی خشکسالی دانسته و افزود: علاوه بر اين بارندگی، رفع ممنوعيت صادرات برخی از کشورهای آسيايی و کاهش قيمت برنج اين کشورها در اواخر تيرماه نرخ برنج کاهش قابل توجهی خواهد داشت.
وی تصريح کرد: اگر يک بارندگی ديگر داشته باشيم نه تنها کمبودها رفع شده بلکه می توان افزايش توليد نيز داشت و به بسياری از مشکلات خاتمه داد.
شايق با اشاره به افزايش توليد داخلی اذعان داشت: با جلوگيری از سوء استفاده برخی از سودجويان و واسطه ها می توان از کاهش قيمت خبرداد.
وی با تاکيد بر اينکه هيچگونه کسری برنج وجود ندارد گفت: اگر دلالان و سودجويان به نمايش کمبود کاذب نپردازند و برنج را احتکار نکرده و تظاهر به کاهش موجودی نکنند جای هيچگونه نگرانی نخواهد بود.
دبير انجمن برنج ايران اظهار داشت: نگرانی موجود درخصوص خشکسالی، سوء استفاده برخی از اقشار جامعه و خارج نکردن برنج های انبار شده باعث به نظر رسيدن کمبود و کاهش موجودی شد.
وی اعمال مديريت های صحيح را باعث کاهش قيمت در بازار دانسته و گفت: برای کاهش قيمت ۵۰ هزار تن برنج وارد کشور شد که با توجه به جمعيت ۷۵ ميليون نفری و مصرف سرانه ۳۶ الی ۳۷ کيلويی برای هر نفر بسيار ناچيز است.
شايق ادامه داد: واردات اين مقدار برنج بزرگ نمايی شده و بيش از حد به نمايش گذاشته شد به گونه ای که در نظر روانی بسيار تاثير گذار بوده و منجر به خروج برنج از انبارها شد.
وی همراهی مصرف کنندگان را بعد سوم کاهش اعلام کرد و افزود: بارها اعلام شد که برنج به اندازه کافی موجود است و برای خريد آن هيچگونه عجله ای نداشته باشيد، مردم نيز به مقداری همراهی کرده و منتظر کاهش قيمت شدند.
دبير انجمن برنج ايران بازار را در آرامش خوبی ارزيابی کرد و بيان کرد: به طور کلی در گذشته نيز در ارديبهشت، خرداد و تيرماه بازار فعالی را نداشتيم، چرا که همه منتظر برداشت جديد محصول در اواخر تيرماه بوده و در اين مدت بازار تقريبا راکد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی گفت: به طور کلی برنج از کشورهای ويتنام، تايلند، پاکستان و هند وارد می شود.
اين در حالی است که قيمت برنج در بازار به قرار زير است:
هر کيلو برنج هاشمی سه هزار و ۵۰۰ تومان
هر کيلو برنج طارم سه هزار و ۴۰۰ تومان
هر کيلو برنج حسنی دو هزار و ۶۰۰ تومان تا سه هزار و ۳۰۰ تومان
هر کيلو برنج وارداتی هندی ۲هزار و ۵۵۰ تومان.





















Copyright: gooya.com 2016