شنبه 12 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتخاب رشته ۸۴۴ هزار داوطلب مجاز کنکور آغاز شد، ايسنا

رييس سازمان سنجش: نتايج نهايی کنکور نيمه دوم شهريور اعلام می‌شود
۶۳ درصد مجازين پذيرفته می‌شوند


معاون سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: انتخاب رشته ۸۴۴ هزار داوطلب مجاز آزمون سراسری سال ۸۷ از صبح امروز آغاز ‌شد و تا اين لحظه ۵ هزار داوطلب فرم انتخاب رشته خود را تکميل کرده‌اند.

دکتر ابراهيم خدايی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينکه مهلت انتخاب رشته تا ۱۶ مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصيلی نيز از ۸ مرداد در اختيار داوطلبان قرار گرفته است و مجازين کنکور می‌توانند با دريافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصيلی از مراکز پستی و يا سايت اينترنتی سازمان‌ سنجش با دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتی آشنا شده و از طريق سايت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org فرم انتخاب رشته خود را دريافت و تکميل کنند.

وی افزود: همچنين، داوطلبان می توانند سوالات خود را از طريق شماره تلفنهای۶- ۸۸۸۰۲۷۴۰ با ستاد پاسخگويی غير حضوری مطرح و پاسخ را دريافت کنند. ساعات کار اين ستاد تا پايان زمان انتخاب رشته از هشت صبح تا ۲۰ خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کد رهگيری خود را تلفنی بگيريد


راه‌اندازی سيستم پاسخگويی اينترنتی برای اولين‌بار

وی با بيان اينکه در سال جاری سازمان سنجش تسهيلاتی فراهم کرده که از طريق آن داوطلبانی که کد رمز يا کد رهگيری خود را فراموش کرده‌اند، بتوانند اين اطلاعات را مجددا از سازمان سنجش دريافت کنند، به ايسنا گفت: بر اين اساس يک سيستم پاسخگويی تلفنی پيش‌بينی شده که صرفا در جهت ارائه کد رمز يا کد رهگيری داوطلب اقدام می‌کند که تا پايان مهلت انتخاب رشته به صورت شبانه روزی به فعاليت خود ادامه می‌دهد.

به گفته وی، داوطلبان برای گرفتن کد رهگيری و شماره داوطلبی با شماره ۶- ۸۸۸۰۲۷۴۰ تماس بگيرند.

دکتر خدايی با اشاره به ساير تسهيلات، تصريح کرد: امسال برای اولين بار سيستم پاسخگويی اينترنتی سازمان سنجش راه اندازی شده است. بر اين اساس داوطلب می‌تواند از طريق وارد شدن به سايت سازمان سنجش و توليد کد رمز برای خود، تقاضای مربوطه را تايپ و پاسخ نهايی خود را حداکثر پس از ۱۵ روز دريافت کند.


هشدار نرم افزار انتخاب رشته در خصوص اکثر اشتباهات احتمالی داوطلبان


پس از دريافت کد،‌ امکان تغيير يا اصلاح انتخاب رشته وجود ندارد


وی با اشاره به نرم‌افزار هوشمند انتخاب رشته سازمان سنجش، گفت: اين نرم افزار در خصوص اکثر اشتباهات احتمالی داوطلبان هشدار می‌دهد، با اين حال پس از اتمام انتخاب رشته و دريافت کد ۱۵ رقمی يا همان کد رهگيری از سوی داوطلب، ديگر امکان تغيير يا اصلاح انتخاب رشته وجود نخواهد داشت.

دکتر خدايی افزود: مدت زمان انتخاب رشته تا تاييد آن ۲۵ دقيقه تعيين شده است، لذا داوطلبان در زمان انتخاب رشته بايد از کليه امکانات نرم افزار هوشمند استفاده کرده و سعی کنند انتخاب رشته خود را طی روزهای اول انجام دهند تا با مشکلی روبرو نشوند. همچنين، به هر داوطلب تنها يکبار اجازه انتخاب رشته داده می‌شود و داوطلبان در صورت انتخاب رشته و دريافت رسيد ۱۵ کاراکتری به هيچ عنوان اجازه تصحيح و يا انتخاب رشته مجدد را ندارند، بنابراين دقت در انتخاب رشته ضروريست.


۶۳ درصد از مجازين پذيرفته خواهند شد


امسال ۵۰۰ هزار نفر از طريق کنکور وارد دانشگاهها می‌شوند

بر اساس اين گزارش، دکتر پورعباس رييس سازمان سنجش آموزش کشور نيز، اظهار کرد: ظرفيت نهايی پذيرش کنکور امسال حدود ۵۰۰ هزار نفر است و با اعلام نتايج کنکور در نيمه دوم شهريور ۶۳ درصد از مجازينی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند در نهايت پذيرفته خواهند شد.

وی با بيان اينکه ظرفيت دوره‌های روزانه و شبانه با افزايشی روبرو بوده است، اظهار کرد: ظرفيت پذيرش در دانشگاه‌های غيرانتفاعی و پيام نور ثابت مانده است البته ظرفيت پذيرش در دانشگاه پيام نور به دليل انحلال برخی از واحدهای بی کيفيت کاهش نيز داشته است.

وی با اشاره به پذيرش ۵۰۰ هزار نفر در کنکور امسال، اظهار کرد: به عبارت ديگر بر اين اساس از هر ۳ نفر ۲ نفر پذيرفته خواهند شد. همچنين در دوره روزانه ظرفيت پذيرش ۸۲ هزار نفر خواهد بود که اين ظرفيت ۶ درصد کل پذيرفته شده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

رييس سازمان سنجش خاطر نشان کرد: بر اين اساس ۴۱ درصد از حاضرين در جلسه کنکور و ۶۳ درصد از مجازينی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند در نهايت پذيرفته خواهند شد.


امکان انتخاب رشته آزمايشی فراهم شد


شانس قبولی داوطلبان در ۱۵۰ رشته اعلام می‌شود

دکتر پرند، رييس مرکز مطالعات سازمان سنجش آموزش کشور نيز با اشاره به راه‌اندازی سيستم انتخاب رشته آزمايشی مجازی برای اولين بار در تاريخ برگزاری کنکور، گفت: اين نرم‌افزار از هشتم مرداد ماه از طريق سايت اينترنتی سازمان سنجش در اختيار داوطلبان متقاضی قرار ‌گرفته و طی آن امکان انتخاب رشته آزمايشی پيش از انتخاب رشته اصلی برای داوطلبان فراهم شده است.

دکتر پرند در خاتمه با بيان اينکه داوطلبان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش و درج کد رهگيری، وضعيت و جايگاه خود را حداکثر در ۱۵۰ کد رشته مشاهده کرده و شانس قبولی خود در اين رشته‌ها را بررسی کنند، عنوان کرد: اين روش نسبت به روش‌های ديگر انتخاب رشته حداقل ۴۰ درصد از ضريب اطمينان بيشتری برخوردار است.





















Copyright: gooya.com 2016