چهارشنبه 27 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسافران تهران ـ مشهد سفر دو ساعته با قطار را تجربه مي‌كنند، فارس

مدير پروژه قطار سريع‌السير تهران ـ مشهد اظهار داشت: با احداث پروژه قطار سريع‌السير تهران ـ مشهد، حمل و نقل ريلي آن به دو ساعت كاهش مي‌يابد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حسينعلي بهروزي‌فر سه‌شنبه شب درنشست شوراي راه و ترابري خراسان رضوي گفت: اين پروژه در هفت مرحله تعريف شده كه بعد از بهره‌برداري از آن مي توان هر 10 دقيقه يك هزار و 172 مسافر را با 10 واگن در مسافت 860 كيلومتري تهران مشهد جابه‌جا كرد.

وي با بيان اينكه پيش‌بيني ما براي انجام اين پروژه پنج سال است، افزود: سرعت اين قطار 500 كيلومتر در ساعت است كه حسن مغناطيس آن اين است كه مي‌تواند با جريان القايي رايانه سرعت آن را كم و زياد كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بهروزي‌فر با اشاره به اينكه حوزه مغناطيس اين قطار بسيار كوچك است، عنوان كرد: مصرف انرژي آن كم بوده و مصرف آن از زماني شروع مي شود كه واگن ها روي ريل قرار گيرند.

وي در ارتباط با فازهاي اين پروژه نيز گفت: فاز صفر آن مطالعاتي بوده كه بنا به درخواست استاندار خراسان رضوي و وزارت راه و ترابري انجام شده و توجيه‌پذيري فني، اقتصادي و مقايسه سامانه آن به پايان رسيده است و سامانه ارجح را نيز معرفي كرده‌ايم.

وي ادامه داد: فاز يك اين پروژه نيز داراي دو بخش مطالعاتي تهيه اسناد مثبته براي سرمايه‌گذار و مطالعاتي براي خود پروژه است.
مدير پروژه قطار سريع‌السير تهران ـ مشهد با بيان اينكه سهم فاز يك، 8/0 كل پروژه است، گفت: تاكنون 30 درصد از فاز يك انجام شده است.





















Copyright: gooya.com 2016