دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هواپيمايی جمهوری اسلامی سالی ۵۰ ميليارد ضرر می‌دهد، اما و اگرهای افزايش قيمت بليت هواپيما، ايسنا

بهبهانی:
برای افزايش نرخ بليت بايد منتظر طرح تحول اقتصادی بود

با فزايش نرخ سوخت هواپيما، شرکت‌های هواپيمايی از ثابت بودن نرخ بليت هواپيما ابراز گله و مطرح کردند انتظار دارند مسوولان ذی‌ربط در جهت افزايش ايمنی پروازها و خدمات‌رسانی مناسب به مسافران نرخ بليت را افزايش دهند يا حمايت‌های ويژه‌يی از آنها به عمل آورند. در اين راستا وزير راه و ترابری يکی از راهکارهای افزايش قيمت بليت را در طرح جامع تحول اقتصادی دانست و گفت که در اين طرح يارانه‌ها هدفمند و به خود مردم داده می‌شود در اينصورت قيمت بليت هواپيما نيز واقعی خواهد شد.

در همين زمينه مديرعامل هما چندی پيش گفته بود: آقای وزير قول داده‌اند با رييس جمهوری در زمينه افزايش قيمت بليت هواپيما صحبت کنند و اميدواريم اين امر محقق شود و اجازه افزايش قيمت بليت را بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حميد بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار راه ايسنا، درباره‌ اينکه آيا دولت برنامه‌ای در جهت افزايش قيمت بليت هواپيمايی دارد يا خير؟ اظهار کرد: قيمت بليت هواپيما از دو سال گذشته ثابت است اما اين در حالی است که قيمت سوخت افزايش يافته که تاثير بسياری بر فعاليت ايرلاين‌ها دارد چراکه ممکن است در يک پرواز يک هواپيمای صد هزار ليتر بنزين بزند که رقم بالايی در يک پرواز درمی‌آيد.

وی افزود: اين در حالی است که ايرلاين‌ها زيان می‌دهند به طور مثال؛ هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران سالی ۵۰ ميليارد تومان زيان می‌دهد.

وزير راه و ترابری تصريح کرد: در حال حاضر قيمت بليت اتوبوس نسبت به قيمت قطار فاصله‌ای ندارد و فاصله قيمت بليت قطار نيز نسبت به بليت هواپيما کم است. لذا استقبال از هواپيما افزايش ‌می‌يابد و با افزايش تقاضا به‌طور طبيعی با توجه به محدود بودن عرضه نمی‌توانيم به تمامی آنها پاسخ دهيم.

وی افزود: اگر روزی برسد قيمت‌ها واقعی شود ديگر متقاضيان می‌دانند بر حسب نيازی که دارند از کدام مدهای حمل و نقلی استفاده کنند و در نتيجه بسياری از تقاضاهای کاذب از بخش هوايی حذف می‌شود.

بهبهانی با اشاره به اينکه در تمام دنيا هواپيما برای کارهای ضروری است، گفت: در کشور ما قيمت بليت هواپيما بسيار پايين است و هرچه ارزان عرضه می‌شود، مشتری دارد.

وی گفت: بايد چاره‌ای انديشيد. بايد منتظر اجرای طرح تحول اقتصادی باشيم اما نبايد انکار کرد پايين نگه داشتن قيمت‌ها مشکلات را دو چندان می‌کند چراکه مجبور می‌شويم وقتی چندين سال قيمت افزايش نيافته جهشی در قيمت‌ها ايجاد کنيم. اما اين کار را به تدريج انجام دهيم، سنگينی اين کار به دوش مردم نمی‌افتد و مشکل ايرلاين‌ها نيز رفع می‌شود.

براساس اين گزارش سعيد حسامی ـ مديرعامل هما چندی پيش در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود: هنوز مشخص نيست نرخ بليت افزايش خواهد يافت يا خير. ايرلاين‌ها به دنبال افزايش قيمت هستند اما دولت موافق افزايش قيمت بليت هواپيما نيست چراکه تصور می‌کند با افزايش قيمت بليت هواپيما اثر روانی آن باعث گران شدن ساير کالاها شود.

وی درباره‌ی اينکه با افزايش نيافتن قيمت بليت با زيان‌دهی هما چه خواهيد کرد؟ گفته بود: اميدواريم مسوولان به مساله توجه کنند و اين مشکلات به‌گونه‌ای رفع شود.





















Copyright: gooya.com 2016