چهارشنبه 13 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير راه: مردم با آيه الکرسي سوار هواپيما مي شوند، اعتماد

بهبهاني با حضور در مراسم افتتاحيه همايش صنعت هوايي به تشريح پاشنه آشيل هاي وزارت راه و ترابري پرداخت. وزيرراه و ترابري با انتقاد از قدمت بالاي صنعت هوايي گفت؛ متاسفانه ما به دنبال هواپيماهاي قراضه اروپايي هستيم اما به دنبال هواپيماهاي خوب شرقي نيستيم که نمونه آن هواپيماي ايران 140 است. پيش از اين طوري از اين هواپيما تعريف کرده بودند و بر سر آن زده بودند که بنده فکر مي کردم يک گاري پرنده است اما وقتي سوار اين هواپيما شدم هيچ گونه عيبي نداشت حتي از فوکر نيز بهتر است و تاکنون حدود 20 پرواز با ايران 140 انجام داده ام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او گفت؛ اگر ازابتدا به فکر جايگزين هواپيماهاي ديگر با هواپيماهاي خارجي بوديم، هم اکنون بهترين سيستم را داشتيم و نيازي نبود مردم با آيه الکرسي سوار هواپيما شوند. او افزود؛ صنعت هواپيمايي همانند ساير صنايع مثل اتوبوسراني نيست که با افزايش طول به ثبات رسيده باشد و نتوان برايش کاري کرد. الان دنيا در حال طراحي هواپيماهاي پرظرفيت است تا بتوان تعداد مسافر بيشتري را جابه جا کرد. به اين جهت بايد براي اين صنعت يک نظام برنامه ريزي ديناميکي فراهم کرد.

بهبهاني اجراي اصل 44را يکي از چالش هاي اصلي وزارت راه و هما خواند و گفت؛ همه مي گويند وزارت راه در اجراي اين اصل عقب مانده و هنوز نتوانسته اين اصل را اجرا کند و احتمال دارد براي اين موضوع وزير به مجلس کشانده شود، آخر من نه سر پياز هستم و نه ته پياز که بخواهم طي دو ماه به اين موضوع جواب بدهم. وزير راه و ترابري تصريح کرد؛ بر اساس استانداردها بايد در حال حاضر به ازاي 10 هواپيماي هما نهايتاً هزار پرسنل فعاليت کنند و اگر اين تعداد به 40 هواپيما رسيد چهار هزار نفر. من نمي دانم نيروي هما چند نفر است ولي مي دانم اين يکي از مشکلات خصوصي سازي هماست. بهبهاني با بيان اينکه چندين ماه است با حسامي درباره خصوصي سازي بحث مي کنم، اظهارکرد؛ در نهايت بايد تعداد هواپيماها را زياد کنيم و حداقل 200 هواپيما داشته باشيم و يکي از راه هاي شکست تحريم اين است که خودمان راه حل شکست اين تحريم را پيدا کنيم. وي ادامه داد؛ دنيا دنياي اقتصاد است و پول حرف اول را مي زند الان هيچ کشوري به اندازه ايران پول نقد ندارد و خدا را شاکر هستيم که از مصيبت بحران جهاني غرب ضرر نخواهيم کرد.بهبهاني توضيح داد؛ طي اين چند سال خودمان را دانسته يا نادانسته در تله يي انداختيم که 50 درصد به خاطر تحريم ها و 50 درصد به خاطر جار و جنجالي بود که از اين تحريم توسط کشورهاي غربي راه افتاد تا بتوانند هواپيماها را گران تر به ما بفروشند. اين حربه يي است که خارجي ها با استناد به آن هواپيما ها را به ما گران تر مي فروشند. وزير راه و ترابري که حضور خبرنگاران را محرم نمي دانست نسبت به تشريح چالش ها جانب احتياط را رعايت کرد و گفت؛ اگر جمع تر بوديم تمام نقاط ضعف را مي گفتم. بهبهاني پاشنه آشيل ديگر وزارت راه و ترابري را تاخيرات خواند و اظهار داشت؛ در مورد زائران حج تاخيرات به حداقل رسيده است و وقتي مي شود کاري کرد که تاخيرات را کم کرد اقدامي کرديم که تاخيرات همچون سوزني در چشم مان مورد نکوهش همه باشد.وي خطاب به شرکت هواپيماي هما تاکيد کرد؛ اگر هميشه دو تا هواپيما آماده پرواز داشته باشيد با وقوع نقص در يک هواپيما ناچار نخواهيد شد پرواز را به تاخير بيندازيد بعد از اين ديگر شاهد نخواهيد بود که 100 نفر بليت به دست منتظر پرواز هستند و هواپيما جا ندارد.وزير راه و ترابري ادامه داد؛ من OVER را تنها در کشورهايي ديدم که تعداد هواپيماهاي زيادي دارند و ما با وجود تعداد کم هواپيماها در هر پرواز بيش از 100 نفر با بليت OVER منتظر پرواز هستند. وي تصريح کرد؛ وزارت راه و ترابري نيازمند اين است که صنعت را پويا کنيم به جاي دنباله روي از استفاده از هواپيماهاي قراضه غربي بايد به سمت هواپيماهايي شرقي برويم.

وزير راه نامه خرم را بدون پاسخ گذاشت

تغيير پي درپي مديران وزارت راه يکي از اصلي ترين حاشيه همايش بود. حميد بهبهاني درباره تغيير برخي معاونانش از جمله حسن زياري مديرعامل راه آهن و احتمال برکناري سعيد حسامي گفت؛ آقاي زياري در سمت خود محکم مي ماند و بنده از استعفاي ايشان خبر ندارم. اگر عنوان شده به رئيس جمهوري استعفا داده اند بنده نه مطلعم و نه در جريان. وي درباره مطالب مطروحه در زمينه اختلاف با مديرعامل هما و برکناري وي تصريح کرد؛ آقاي حسامي مدير ما هستند و پابرجا و محکم باقي مي مانند حتي اگر بتوانم همين جا برايش بلوک سيماني درست مي کنم که بدانيد ايشان بر سر جاي خود باقي خواهند ماند. از وي در ادامه درباره اظهارات اخير خرم و افتتاح پل ميان گذر اروميه پرسيده شد که بدون پاسخ به سرعت جمع خبرنگاران را ترک کرد.





















Copyright: gooya.com 2016