دوشنبه 27 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور امور جوانان استاندار اصفهان: روابط دختر و پسر در جريان كاري و تحصيلي مخل ازدواج آنان است، ايلنا

مشاور امور جوانان استاندار اصفهان توسعه روابط كاري و تحصيلي و ترغيب جوانان به افزايش اين روابط را امري مزاحم براي ازدواج اعلام كرد و گفت: وجود اين روابط كشش پسران براي ازدواج را كم رنگ مي‌كند.

به گزارش ايلنا بانكي پور درباره گستردگي روابط بين دختران و پسران مجرد در جامعه تصريح کرد: پيش از اين كه پسرها در ارتباط با دختران محدوديت بيشتري را احساس مي‌‏كردند، جاذبه بيشتري نسبت به ازدواج و قبول مسئوليت زندگي داشتند اما در حال حاضر وجود فضاي باز در برخوردها اين كشش را كم مي‌‏كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي بي اعتمادي زياد بين دختران و پسران و سخت گيري در انتخاب همسر را از ديگر آثار منفي روابط زياد بين دختران و پسران در اجتماع دانست و افزود: پسرها، دختران زيادي را در جامعه مي‌‏بينند و همين باعث تنوع طلبي آنان شده و انتخاب برايشان سخت مي‌‏شود. فضاي ارتباطي باز، حتي اگر فضاي دوستي نيز وجود نداشته باشد، انتخاب را سخت مي‌‏كند.

بانکي پور طولاني شدن فرآيند ازدواج با وجود چنين روابطي را از ديگر مضرات ارتباط زياد بين جوانان برشمرد و افزود: پسر و دختري كه روابط كاري برقرار مي‌‏كنند و كم‌كم نسبت به همديگر حساس مي شوند، تا رابطه‌شان منجر به ازدواج شود. در نهايت ممكن است اين ازدواج با مخالفت خانواده‌‏ها رو به رو شده و منتفي شود که اين روال سه چهار ساله روند ازدواج را عقب مي‌‏اندازد.

وي اظهار داشت: هرچه تنوع ارتباط شهرهاي مختلف را با هم مقايسه مي‌‏كنيم و وارد شهرهايي كه روابط بازتراست مي‌‏شويم، مشاهده مي‌‏كنيم كه ازدواج‌ها سخت‌‏تر انجام مي‌شود. روابط كاري و درسي از نظر مقام تعريف و نظري قابل تفكيك با روابط دوستانه و عاطفي است اما درعمل قابل تفكيك نيست.

وي افزود: اگر بخواهيم مرز بندي بين دو رابطه سالم و ناسالم داشته باشيم مثل اين است كه وسط يك كوه يك خط بكشيم. كسي كه از بالاي كوه به پايين مي‌‏دود خط مرز را مي‌‏بيند اما نمي‌‏تواند مرز را رعايت كند چون آنقدر سرعت دارد كه نمي‌‏تواند خودش را كنترل كند. در روابط كاري و درسي تعلق خاطر جوانان يكباره آنچنان زياد مي شود كه بتدريج مرزها را طي مي‌‏كنند.

اين کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اينکه روابط کاري و درسي بين جوانان امري ناگزير است، ادامه داد: اگر جوانان بدانند که اين روابط براي ازدواجشان ايجاد مزاحمت مي‌کند، باز برخورد نکرده و بيشتر مراقبت مي‌کنند و به آن دامن نمي‌زنند. در محيط كاري چاره اي جز ارتباط نيست اما مي توان دو شيوه رفتار كرد؛ خيلي احتياط كرده و در حداقل روابط قرار گرفت يا خود شخص به آن ارتباط دامن مي‌زند.

وي با ابراز تأسف از اين که در جامعه به جوانان تلقين شده که براي داشتن ازدواجي موفق بايد به اين روابط دامن بزنند، در ادامه تصريح کرد: دامن زدن به اين روابط براي پيدا کردن شناخت از طرف مقابل و داشتن ازدواجي موفق، تفکري نادرست است و درواقع مطالعات نشان داده است که چنين روابطي مزاحم و مخل ازدواج جوانان است.





















Copyright: gooya.com 2016