پنجشنبه 12 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگ ترين تونل درون شهری ايران در اصفهان گشايش يافت، مهر

اصفهان - خبرگزاری مهر: بزرگترين تونل شهری ايران با طول يک هزار و ۱۵۰ و عرض ۱۷ متر که از بزرگترين تونلهای کشور و خاورميانه به شمار می آيد امروز با حضور مسئولان شهری اصفهان افتتاح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، استاندار اصفهان در مراسم گشايش اين تونل با اشاره به اينکه اجرای طرح تونل "سردار شهيد آقاخانی" در مدت هشت ماه به بهره برداری رسيد، اظهار داشت: يکی از ويژگی های بارز اين تونل از لحاظ زمان بندی است که اين پروژه بزرگ امروز و بسيار کمتر از مدت مقرر به بهره برداری رسيد.

سيد مرتضی بختياری ادامه داد: اين پروژه در جشنواره نوآوری و شکوفايی نيز شرکت کرد و زمانی که هيئت داوران به نکات قابل توجه اين طرح توجه کردند، انگشت حيرت بر دهان گرفتند.

وی تصريح کرد: اين پروژه تمام نکات استاندار را رعايت کرده است و يکی از دلايل پيشرفت آن و بهره برداری سريع آن را می توان در همراهی و همگامی مردم جستجو کرد.

به گزارش مهر تونل زيرگذر "سردار شهيد آقاخانی" به منظور ساماندهی حلقه دوم ترافيک شهری اصفهان با هزينه ای بالغ بر ۱۱۲ ميليارد ريال احداث شده و بنا به گفته شهردار اصفهان پيش بينی می شود عمر اين تونل بيش از ۱۰۰ سال باشد.

احداث اين تونل زيرگذر از اتلاف بيش از شش هزار ليتر سوخت در طول روز جلوگيری می کند و با وجود آن سرعت عبور در خيابان بزرگمهر حدفاصل ميدان بزرگمهر تا ميدان احمد آباد از ۱۵ کيلومتر در ساعت به بيش از ۳۰ کيلومتر در ساعت افزايش می يابد.





















Copyright: gooya.com 2016