چهارشنبه 9 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستور رييس ‌جمهور برای رفع مشكل فيلم «درباره‌ی الي، ايسنا

مشاور رييس‌جمهور در امور هنري از دستور رييس‌جمهور براي رفع مشكل فيلم «درباره‌ي الي» اصغر فرهادي در جشنواره فيلم فجر خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جواد شمقدري گفت: در پي نامه‌ي من به دكتر احمدي‌نژاد درباره غيرمنطقي بودن دلايل عدم نمايش فيلم «درباره الي» در جشنواره، رييس‌جمهور به صفار هرندي (وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي) دستور داد در اسرع وقت به اين مسأله رسيدگي كند و اقدامات لازم را براي رفع مشكل اين فيلم و حضورش در جشنواره به عمل آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او عنوان كرد: از آن‌جا كه تاكنون هيچ آيين‌نامه و ضوابط مشخصي درباره حضور بازيگراني كه در فيلم‌هاي هاليوودي بازي مي‌كنند، در آثار سينمايي ايراني وجود نداشته است، منطقي نيست فيلمي كه با هزينه كشور و تلاش گروهي از هنرمندان سينما و با مجوز وزارت ارشاد توليد مي‌شود، صرفاً به خاطر حضور بازيگري در اين فيلم كه در يك فيلم آمريكايي نقش كوتاهي بازي كرده و به دليل حضورش در مراسم فرش قرمز، توقيف شود و به اين ترتيب، به خاطر خطاي فردي، ديگران تنبيه شوند.

مشاور هنري رييس‌جمهور در ادامه افزود: از اين منظر و با توجه به تبعات منفي چنين تصميماتي در فضاي فرهنگي كشور و ايجاد جو بي‌اعتمادي در بين سينماگران، در نامه‌اي به رييس‌جمهور، از ايشان خواستم نظر كارگشا و روشنگر خود را بيان كنند و دكتر احمدي‌نژاد با ديد فرهنگي عميق و روشني كه دارند، به وزير ارشاد نوشتند، براي جلوگيري از تضييع حقوق سازندگان فيلم «درباره الي» وارد عمل شود.

بر اساس اين خبر، فيلم «درباره الي» به كارگرداني اصغر فرهادي كه به عنوان نماينده سينماي ايران به جشنواره برلين نيز دعوت شده، به خاطر حضور گلشيفته فراهاني در يكي از نقش‌هاي فرعي فيلم، از جشنواره كنار گذاشته شده است.

به گزارش ايسنا، دست‌اندركاران اين فيلم اميدوارند اولين نمايش آن در جشنواره‌ي فيلم فجر باشد.





















Copyright: gooya.com 2016