چهارشنبه 14 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کتب درسی مدارس، دخترانه و پسرانه می‏شود، ایلنا

وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر اينکه تفاوت‏ها، جنس، دانش آموزان دختر و پسر بايد در تاليف کتب درس، لحاظ شود ، ابراز کرد: محتواي برخي كتب درسي دختران و پسران با توجه به شرايط جغرافيايي و زبان بومي بايد متفاوت نگاشته شود تا تاثير و اثربخشي لازم را داشته باشد.

علي‌رضا علي‌احمدي در همايش «بررسي و تبيين نگاشت اول سند برنامه درس ملي» با بيان اينکه بايد در برنامه درسي ملي كشور در زمينه‌آداب و سنن زندگي دانش‌آموزان عشايري، روستايي و شهري نگاه متفاوتي وجود داشته باشد، اظهار کرد: اين برنامه درسي ملي بايد به گونه‌اي اجرا شود كه با تغييرات مديريتي دچار دگرگوني و لغزش نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: اگر برنامه درسي ملي فقط براي آموزش و پرورش و كلاس و مدرسه ديده شود، موفقيت‌آميز نخواهد بود، زيرا برنامه درسي ملي كشور بايد پاسخگوي همه اقشار با نيازهاي مختلف باشد.

وي با تبيين راهكارهاي عملي و اجرايي‌شدن برنامه درسي ملي، بر توليد محتواي الكترونيكي كتب درسي تاكيد كرد و با اشاره به برخي نواقص در نظام تعليم و تربيت كشور، به «سليقه‌اي و بدون برنامه متمركز عمل كردن» مراكز آموزشي چون دارالقرآن‌ها اذعان كرد و گفت: آموزش كارآمد مربيان اين مراكز بايد مدنظر قرار گيرد.

علي‌احمدي با اشاره به اينکه آموزش و پرورش بايد داراي برنامه انعطاف‌پذير باشد، ابراز داشت: براي پاسخگويي به اين نيازها، بايد نگاه آينده‌نگرانه در آموزش و پرورش وجود داشته باشد. از طرف ديگر كتاب و معلم در شرايط فعلي جوابگوي نيازهاي دانش‌آموزان نيست و كلاس‌هاي‌درس امروزي بايد به كلاس‌هاي مولتي مديا يا چند رسانه‌اي تبديل شود.





















Copyright: gooya.com 2016