یکشنبه 18 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


دفن فرهنگ مرگ!، احمد وحدت خواه

احمد وحدت خواه
جامعه ایرانی در این دوران گذار به سوی یک تحول بزرگ و اجتناب ناپذیر، دیگر خود را در معنای واژه ها و زبانی که روزگاری به انسجام و همراهی او با ارزشهای بخشی از حاکمیت برای همبستگی در مقابل دشمن خارجی متحد می دید پایبند نمی بیند و در حال متولد ساختن فرهنگی است که زندگی را نه در مرگ بلکه در حق حیات و آنهم حیات آزادانه و خوشبخت پیدا می کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كاهش سن بلوغ جنسي در ايران و علل آن، فارس

رئيس سازمان نظام روانشناسي كشور گفت: ميانگين بلوغ جنسي در ايران در سه دهه اخير در بين نوجوانان كاهش پيدا كرده است.

به گزارش فارس، غلامعلي افروز عصر امروز در نخستين همايش علمي «فضاهاي مجازي، آسيب‌ها و پيامدها» كه با حضور شمار زيادي از انديشمندان در تالار اميركبير دانشگاه سمنان برگزار شد، افزود: پايين آمدن سن بلوغ نوجوانان ناشي از الگوي رژيم غذايي نامناسب يعني مصرف غذاهايي همچون همبرگر، پيتزا و غذاهاي اين چنيني، مصرف شامپوهاي ين‌دار و نيز هجمه فرآورده‌هاي مجازي غيراخلاقي در حوزه ذهني كودكان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي تصريح كرد: استفاده پنهاني برخي كودكان از فضاهاي مجازي و فيلم‌هاي مستهجن مي‌تواند اثر عمده‌اي بر كاهش ميانگين بلوغ جنسي كودكان داشته باشد و پيامدها و تبعات خطرناكي را به دنبال خواهد داشت و موجب بي‌انگيزگي، بي‌رمقي و افسردگي كودكان مي‌شود.

رئيس سازمان نظام روانشناسي كشور ادامه داد: رعايت نكردن اصول اخلاقي و بهداشتي در استفاده از فضاهاي مجازي و هجمه دشمنان كشور، نظام تعليم و تربيت را متزلزل كرده است و با كاهش سن بلوغ و تبعات آن روي زندگي افراد، اجتماع و مدرسه تحت تاثير قرار مي‌گيرند.
افروز ادامه داد: اين مسائل به طور عمده بر مدرسه و زندگي اجتماعي كودكان و نوجوانان سايه افكنده و ناهنجاري‌هاي بسياري را سبب شده است.

وي افزود: ما بايد اين مسائل را به چشم تهديد نگاه نكرده بلكه فرصتي براي اصلاح روش‌ها و بهبود فضاها بدانيم و نهايت استفاده را از آن ببريم.

رئيس سازمان نظام روانشناسي كشور تصريح كرد: اين خانواده‌ها هستند كه شرايط بحراني را با نداشتن آگاهي از فرآورده‌هاي مجازي و قرار دادن آن در دسترس كودكان و نوجوانان به سهولت ايجاد كرده و آنها را به گرداب انحراف مي‌كشانند.

افروز اظهار داشت: خانواده‌ها از آثار مخرب و نامطلوب امواج تلفن همراه و زمينه‌ها تخريب‌ روحي آن بي‌اطلاع هستند.

وي تصريح كرد: خانواده‌ها بايد با سيطره قوي در محيط خانه و ايجاد پيوندهاي عاطفي با فرزندان خود و داشتن روابط صحيح و متعادل با همسرانشان و بدون تحكم و رفتارهاي قهرآميز تلاش كنند تا فرزندان به محيط گرمي در خانواده كشيده شده و جذب شوند تا زمينه‌هاي گرايش به فضاهاي مجازي از بين برود.

رئيس سازمان نظام روانشناسي كشور همچنين از مسئولان خواست تا در برنامه‌هاي منسجم شش ماهه و همگام با مسئولان فرهنگي و آموزشي، همكاري خانواده‌ها را جلب كرده و با زباني مشترك، فرآورده‌هاي فضاي مجازي را كه در خلوت كودكان و نوجوانان به آنها توجه مي‌شود بررسي كنند و به مكان عمومي خانواده انتقال دهند تا مورد كنكاش قرار گيرد.
افروز با تاكيد بر اينكه بايد زمينه استفاده از فرآورده‌هاي مجازي را به حداقل رساند، ادامه داد: بايد با ايجاد مصونيت فرهنگي در كودكان و نوجوانان، امنيت را در جامعه بيش از پيش تامين كرد.

وي گفت: دست دشمنان فرهنگ اسلامي و ايراني در كار است تا فرهنگ بومي ملت ما را از بين ببرند و به سطح كشورهاي اروپايي و آمريكايي نزديك كنند.
شناخت هرچه بيشتر فضاهاي مجازي و پيامدهاي ناشي از آن و نيز شناسايي راهكارهاي منطقي براي تبديل آسيب‌ها به فرصت‌هاي سودمند از مهم‌ترين اهداف برگزاري نخستين همايش علمي «فضاهاي مجازي، آسيب‌ها و پيامدها» اعلام شده است.

اين همايش توسط فرماندهي انتظامي استان سمنان و با همكاري استانداري، دانشگاه سمنان و مشاركت ساير دستگاه‌ها و مراكز علمي، دانشگاهي و فرهنگي استان سمنان در حال برگزاري است.





















Copyright: gooya.com 2016