جمعه 23 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رأی دادگاه: پسر اسيدپاش، از هر دو چشم کور شود، آفتاب

آفتاب: پرونده پسر جوانی که با پاشيدن اسيد به صورت دختری به نام آمنه او را از دو چشم نابينا کرده است به واحد اجرای احکام دادسرای جنايی تهران سپرده شد.

به گزارش سرويس اجتماعی آفتاب، روزنامه اعتماد نوشت: «مجيد متهم است بعد از شکست عشقی و جواب رد هم دانشگاهی‌اش به او برای ازدواج، در اقدامی کينه‌جويانه آبان ماه سال ۸۳ در مقابل پارکی در حوالی سيدخندان به صورت دختر جوان اسيد پاشيد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از اين حادثه آمنه در ايران و اسپانيا تحت درمان قرار گرفت و بارها جراحان او را عمل کردند ولی وی از هر دو چشم نابينا شد. بعد از طی مراحل مقدماتی تحقيقات قضايی در نهايت پرونده اتهامی مجيد در اختيار شعبه ۷۱ دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی عزيزالله نورمحمدی قرار گرفت و روز ۱۶ آذرماه اين جوان پای ميز محاکمه رفت.

در اين جلسه آمنه خواستار قصاص مجيد شد و با شرح زجرهايش گفت؛ خواستگار کينه جو نيز بايد از هر دو چشم نابينا شود. مجيد نيز در حالی که جرمش را قبول کرد، گفت: «با قصاص موافق است اما چون امکان دارد آمنه بعدها با عمل جراحی بهبود يابد بايد هر دو آنها را به اتاق عمل ببرند و تخليه کامل چشم کنند».

در نهايت هيات قضات رای دادند مجيد بايد به شيوه درخواستی شاکی اسيدپاشی از هر دو چشم کور شود و بابت ساير جراحات نيز ديه بپردازد. پس از آن قضات ديوان عالی کشور به بررسی مجدد پرونده پرداختند و رای صادره را مطابق با قانون تشخيص دادند.

سرانجام صبح ديروز پرونده در اختيار واحد اجرای احکام دادسرای جنايی قرار گرفت. عصمت الله جابری داديار اين واحد در اين باره گفت: «اگر صلح و سازش در اين پرونده برقرار نشود قطعاً رای را اجرا خواهيم کرد تا بازتاب اين مجازات سبب کاهش چنين پديده‌‌ای شود».

اين پرونده ديروز در حالی برای اجرای حکم به مسوولان قضايی مربوطه سپرده شد که گشوده شدن پرونده‌ای ديگر در دادسرای ناحيه ۱۰ تهران از ريشه دار بودن مشکل دختران جوان در برابر تهديد خواستگاران کينه جو حکايت دارد.

در حادثه اسيدپاشی آمنه چند روز پيش از آنکه مورد حمله قرار بگيرد عليه مجيد به اتهام مزاحمت به نيروی انتظامی شکايت کرد اما بنا بر مستندات ثبت شده در پرونده مسوولان کلانتری اعلام کرده بودند چون هنوز جرمی اتفاق نيفتاده است آنها نمی‌توانند دخالت کنند ولی اين بار دختر پيش از آنکه در آتش خشم هم دانشگاهی خود بسوزد عليه او به دادسرا شکايت کرد و خواستار برخورد با خواستگار کينه‌جو شد.

پسر جوان که کريم نام دارد بعد از اينکه دختر مورد علاقه‌اش به او جواب رد داد تهديد کرد وی را در آتش می‌سوزاند. پس از آن بود که دختر به همراه پدرش به شعبه ۱۱ دادسرای ناحيه ۱۰ رفت و طی شکايتی گفت: «چند ماه پيش به طور اتفاقی با پسری که از هم دانشگاهی‌های سابقم بود آشنا شدم و او بعد از مدتی از من خواستگاری کرد ولی وقتی جواب رد دادم تهديد کرد مرا در آتش می‌سوزاند».

به دنبال طرح اين شکايت کريم بازداشت و معلوم شد او دارای سوابقی در زمينه مزاحمت و تهديد دختران است. متهم اکنون در بازداشت به سر می‌برد.





















Copyright: gooya.com 2016