شنبه 24 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گلشيفته فراهانی با "درباره الی" به ايران بازمی‌گردد، مهر

گلشيفته فراهانی با اکران نوروزی فيلم سينمايی "درباره الی" راهی ايران می‌شود تا به فعاليت خود در سينمای ايران ادامه بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فراهانی در نشست مطبوعاتی "درباره الی" در برلين اعلام کرده بود با پاسپورت ايرانی از کشور رفته و با همان پاسپورت قصد دارد به ايران بازگردد. اين سخنان نشان از آن داشت که بازيگر جوان سينما تمايلی به ماندن در خارج و ادامه بازيگری در سينمای اروپا و هاليوود به شرط ترک سينمای ايران ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رفتن فراهانی از ايران و بازی او در فيلم سينمايی "مجموعه دروغ‌ها" و در نهايت خبرهايی که در حاشيه اين اقدام‌ها منتشر شد، اتفاقی غير منتظره برای دست‌اندرکاران فيلم سينمايی "درباره الی" بود. اين فيلم که در چارچوب کاملاً‌ قانونمند سينمای ايران توليد شده بود، به دليل شرايطی که برای فراهانی به وجود آمد در تعليق قرار گرفت.

البته در همان مقطع جناح‌هايی که معمولاً انتقادهايی را متوجه بخش‌های مختلف سينما می‌دانند از جمله هيئت اسلامی هنرمندان يا مشاور رئيس جمهوری در امور هنری موضعگيری چندان منفی در اين مورد نکردند. اينها نويد بخش برخوردی منطقی‌تر با اتفاق رخ داده بود.

حضور فيلم در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر و از همه مهمتر نامزدی آن در رشته‌های مختلف و در نهايت کسب چند جايزه از جمله دو جايزه مهم بهترين کارگردانی و بهترين فيلم از نگاه مردم، نشان داد موضعگيری‌ها نسبت به چهارمين فيلم اصغر فرهادی رو به تعديل است.

"درباره الی" با موفقيت در جشنواره فيلم برلين و بردن خرس نقره‌ای بهترين کارگردان، بيشتر از حواشی که در مورد آن مطرح می‌شد فاصله گرفت. در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم فجر هم رسول صدرعاملی در بخش بزرگداشت خود يادی از گلشيفته کرد و گفت: همين ديشب صحبت اين بود که با سفر همکارانمان به جشنواره برلين، دختر کوچک سينمای ايران را به وطن بازگردانيم.

پس از اين اظهارات صدرعاملی بود که فراهانی در نشست مطبوعاتی "درباره الی" در برلين اعلام کرد با پاسپورت ايرانی از کشور رفته و می‌خواهد با پاسپورت ايرانی به وطنش بازگردد. موضعگيری مثبت جواد شمقدری درباره بازگشت گلشيفته به ايران نشان از برطرف شدن بسياری از اخبار و حواشی به وجود آمده دارد.

مشاور هنری رئيس جمهوری حدود ۲۰ روز قبل اعلام کرد بازگشت گلشيفته را به ايران بدون مانع می‌داند. با توجه به حمايت رئيس جمهوری از اکران "درباره الی" در جشنواره و موفقيت‌های داخلی و خارجی فيلم و از سوی ديگر نظرهای مثبت در مورد بازگشت فراهانی، می‌توان اميدوار بود همزمان با اکران نوروزی "درباره الی" اين بازيگر جوان و مستعد به ايران بازگردد.





















Copyright: gooya.com 2016